مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرای طرح ارتقای ایمنی جاده ای در استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهندس ابراهیم صنیعی گفت: همزمان با اجراي طرح های تابستاني سفرهاي جاده اي، طرح ارتقاي ايمني تردد نیز در بخش های مختلف اجرا مي شود.

وی افزود: طرح تابستاني سفرهاي جاده اي در اين استان با توجه به تعطيلي زود هنگام مدارس و دانشگاه ها از خرداد ماه امسال آغاز شده بود که این طرح ها شامل انجام گشت هاي جاده اي با همکاري عوامل پليس راه براي کنترل نامحسوس، آسفالت رویه راه ها و رفع نقاط حادثه خیز، نصب بنرها و تابلوهای ایمنی و هشدار دهنده، تعمیر و مرمت گاردیل ها و... در ايام تابستان بوده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: اين طرح مانند سال گذشته به دو مرحله پيش از ماه مبارک رمضان و بعد از آن تقسيم بندي شده و برنامه ريزي لازم براي ارائه خدمات مطلوب به مسافرين و زائرين انجام شده است.

مهندس صنیعی خاطرنشان کرد: طرح راهداری تابستانی توسط 82 اکیپ راهداری و30اکیپ امداد و تعمیر با حضور 900 راهدار در گستره راه های استان در حال اجراست. ضمن اینکه اجرای دقیق وصحیح این طرح بوسیله 45 گشت سیار موردنظارت قرار می گیرد.

وي افزود: همچنین امسال براي افزايش ايمني محورهاي استان، طرح هاي عملياتي ارتقاي ايمني تردد در استان نیز اجرا مي شود که شامل طرح ارتقاي ايمني و کنترل تردد موتورسیکلت سواران، عابرين پياده، وانت بارها، ادوات کشاورزي و وسايل نقليه سنگين در راه هاي داراي اولويت و پرتردد است.

صنیعی خاطرنشان کرد: افزايش توان و عملکرد مرکز مديريت راه هاي استان با استفاده به موقع از سيستم ثبت وقايع و تصادفات و اطلاع رساني به موقع از طريق سامانه پيام کوتاه از ديگر تلاش ها در زمينه کنترل جاده ها و کاهش حوادث جاده اي در اين ايام است.

وي ابراز اميدواري کرد با اجرای این طرح ها، مردم بتوانند با برنامه ريزي و آرامش و با حفظ احتياط هاي لازم سفرهاي تابستاني خود را به بهترين نحو انجام دهند./ع

برچسب ها: طرح ، ارتقای ، ایمنی ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.