عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات سازش بین آمریکا، دولت خودگردان و اسرائیل در واشنگتن در جریان است، گفت: هدف آنها این است که رویه سازش را در منطقه حاکم کنند و به رژیم صهیونیستی مشروعیت ببخشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در مسجد جامع نیشابور اظهار داشت: امام خمینی(ره) روز قدس را با هدف ایجاد تحولی بیشتر بین مسلمانان و توجه به مصائب جوامع اسلامی و به‌‌ویژه با انگیزه توجه دادن امت اسلامی به قبله اول مسلمین و ملت مظلوم فلسطین با نیت زنده نگه‌داشتن به مشکلات ملت آواره فلسطین اعلام فرمودند.

وی اظهار داشت: امروز در بیش از 80 کشور جهان، روز جهانی قدس گرامی داشته شده است و تظاهرکنندگان با حرکت و مشت‌های گره‌خورده خود، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را هدف قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی نگران برگزاری روز قدس است، عنوان داشت: این روز توانسته است توطئه‌های این رژیم و مشروعیت‌بخشی به آن را خنثی کند.

سبحانی‌نیا یادآور شد: روز جهانی قدس و تکرار آن در هر سال، تلاش صهیونیست‌ها برای توجیه مشروعیت خود را در منطقه نقش بر آب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات سازش بین آمریکا، اسرائیل و دولت خودگردان در واشنگتن در جریان است، گفت: هدف آنها این است که رویه سازش را در منطقه حاکم کنند و به رژیم صهیونیستی مشروعیت ببخشند.

نامبرده تصریح کرد: یکی از دلایل عمده بی‌نتیجه بودن تلاش‌های آمریکا در موفقیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی، وجود ایران اسلامی و تاثیر روز جهانی قدس در بیداری مردم منطقه است.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: آمریکا دنبال این است که دولت‌هایی سرکار بیایند که بر اساس نقشه راه او حرکت کنند و اما نتیجه آن کنار گذاشتن دولت‌هایی چون مرسی است.

وی با بیان اینکه مرسی و دولت مصر عکس‌العملی در قبال شهادت مظلومانه شیعیان در مصر انجام نداد، خاطرنشان کرد: جریان سلفی که در درون اخوان‌المسلمین پایگاه قوی دارند و تصمیمات آنها بر جریان عقل‌گرا غلبه دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.