رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین با اشاره به تصویر برداری یک قلاده پلنگ ایران گفت: آخرین تصویر برداری از پلنگ ایرانی در استان اصفهان به سال 1359 باز می گردد.

اکبری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دقایقی قبل از طلوع آفتاب از فاصله 500 متری یک قلاده پلنگ جوان که در کمین یک دسته قوچ و میش وحشی بود شکار دوربین محیط بانان شد.

این در حالی است که آخرین عکس گرفته شده در طبیعت از پلنگ در سطح استان اصفهان مربوط به 1359 بوده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز آثار وجودی این گونه نادر از قبیل طعمه خواری و رد پای حیوان درمناطق دیگر از جمله پناهگاه حیات وحش عباس آباد مشاهده شده بود اما مستند سازی و یا حضورش برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی با بیان این مطلب که به اعتقاد پاسبان ها پناهگاه عباس آباد ذخیره گاه گونه های کمیاب است ادامه داد: گربه سانان و سگ سانان از جمله پلنگ، یوزپلنگ، گربه شنی، گربه وحشی و کاراکال از جمله گونه های شاخص  کمیاب این منطقه حفاظت شده هستند و خوشبختانه طی دو سال گذشته تلفات پلنگ و یوزپلنگ نداشته ایم./ف

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قوچ و میش وحشی، جبیر، زاغ بور و شاه روباه از دیگر گونه هایی هستند که با توجه به امنیت این پناهگاه در این منطقه حفاظت شده به چشم می خورند.

 

برچسب ها: پلنگ ، محیط زیست ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار