آیت‌الله سبحانی گفتند: اگر شعری بر پایه آیات قرآن یعنی حقایق سروده شوند و به ترویج اخلاقیات و مبانی صحیح بپردازند شایسته تقدیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سبحانی امروز در ادامه سلسله دروس تفسیر سوره «یس» در مدرسه حجتیه قم لزوم عرضه معجزه برای پیامبران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: هر انسانی برای مدعای خود باید دلایلی را بیاورد و معجزات پیامبران هم دلایل اثبات نبوتشان هستند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) دارای معجزات فراوانی بودند اما همواره بر روی قرآن تاکید می‌کردند زیرا دیگر معجزات تنها برای مردم همان دوران کافی بود و چون ایشان نبوت جاودانه داشتند و خاتم پیامبران بودند باید معجزه‌ای جاوید هم داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیات قرآن دارای جاذبه و شیرینی فراوانی هستند گفت: همین جاذبه موجب اسلام آوردن برخی افراد شد و حتی دشمنان پیامبر(ص) برای شنیدن صوت قرآن ایشان شبانه پشت در منزلشان می‌نشستند.

وی ادامه داد: برخی مخالفان قرآن و اسلام این کتاب آسمانی را اشعاری معرفی می‌کنند که حضرت محمد(ص) آنها را جمع‌آوری کرده یا سروده است و مردم را از توجه به آن باز می‌دارند اما به فرموده خداوند آیات قرآن وحی هستند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم مذمت قرآن درباره شعر سرایی را مربوط به اشعار مبتذل و تخیل‌گرا دانست و عنوان داشت: اگر شعری بر پایه آیات قرآن یعنی حقایق سروده شوند و به ترویج اخلاقیات و مبانی صحیح بپردازند شایسته تقدیرند و حضرت محمد(ص) هم چنین شاعرانی را تکریم می‌فرمود ضمن اینکه اشعاری از امیرمومنان(ع) و سایر امامان معصوم(ع) وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن گمراهان به دنبال شعرا روان می‌شوند خاطرنشان کرد: آن دسته از اشعار و ادبیاتی که فساد را ترویج کنند از سوی قرآن مذموم شمرده می‌شوند و ادبیاتی که حقیقت را بیان می‌کنند تایید می‌شوند./س

برچسب ها: قم ، اشعار ، پایه ، قرآن ، حقایق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.