آیت الله سبحانی تاکید کردند: قرآن معجزه‌ای ابدی برای اثبات نبوت پیامبر تا قیامت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سبحانی بعد از ظهر شنبه در ادامه درس تفسیر خود در جمع طلاب غیرایرانی با بیان اینکه هر ادعایی نیاز به دلیل دارد، اضافه کرد: در همه جای دنیا امری پذیرفته است که فردی که مدعی امری است باید دلیل داشته باشد از این رو خداوند پیامبران را با معجزه فرستاد.

وی با اشاره به معجزات گوناگون پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبر علاوه بر قرآن معجزات دیگری مانند سخن گفتن سنگریزه هم داشت اما این گونه معجزات ابدی نبودند از این رو قرآن دلیلی ابدی برای اثبات نبوت ایشان است.

این مفسر قرآن افزود: پیامبر(ص) چون آخرین نبی بود و باید تا روز قیامت معجزه‌ای برای مردم دوره‌های مختلف داشته باشد قرآن را از جانب خدا آورد؛ کلامی که به خصوص برای اعراب صدر اسلام جاذبه ای بی بدیل داشت و آنقدر دلنشین بود که پیامبر را تهمت شاعری می زدند.

وی با اشاره به تهمت شاعر بودن به پیامبر که از سوی برخی مشرکان مطرح می‌شد اضافه کرد: قرآن آنقدر دارای الفاظ زیبایی است که برخی این تهمت را مطرح کردند اما خداوند به این تهمت پاسخ داده و فرموده که خداوند شعر به تو یاد نداده زیرا قرآن برگرفته از تخیل نیست و وحی از سوی خداست.

آيت ‌الله سبحانی ادامه داد: البته این به معنای مخالفت قرآن با شعر نیست بلکه قرآن با اشعار بی هدف و اشعاری که بر ضد خدا باشد مخالف است وگرنه شاعران متعهد به اسلام همیشه مورد تشویق بزرگان دین بوده اند.

وی اضافه کرد: اسلام و قرآن مخالف ادبيات نيستند بلکه اسلام با ادبيات فاسد مخالف است./س

برچسب ها: قرآن ، معجزه ، ابدی ، اثبات ، نبوت ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.