طبق برنامه ريزي صورت گرفته، با آغاز توليد انبوه وانت جديد پي.يو .وان، اين خودرو در سال آينده روانه بازار مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ميرجواد سليماني قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: اين وانت بر روي پلاتفرم 405 و با هدف نوآوري و تامين نياز بازار طراحي و توليد شده است.
 
وي برخورداري از موتور او. اچ. وي.جي. 2،استاندارد يورو 4 و نصب مخازن گاز در كف را از جمله ويژگي هاي اين وانت عنوان كرد و افزود: اين ويژگي موجب مي شود فضاي بزرگ‌تري براي بار اختصاص يابد. سليماني اظهار داشت: دو مخزن 35 ليتري گاز در اين خودرو نصب شده كه از طريق دريچه اي از كف اتاق بار در دسترس راننده است.
 
قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو رفع كاستي هاي وانت باردو را از جمله اولويت هاي ايران خودرو در عرضه وانت جديد عنوان كرد و گفت:‌ اين محصول، در بخش كابين بار بزرگ‌تر بوده و داراي امكانات داخلي مانند ايربگ، كولر و سيستم هاي جديد مانند اي. بي. اس. است. وي ادامه داد: براي تامين استاندارد يورو 4  نيز تغييرات سخت افزاري و نرم افزاري بر روي اي. ام. اس. و كاتاليست خودرو ايجاد شده است.
 
سليماني طراحي وانت در ايران را امري كاملا جديد و اختلاف فني و تكنيكي از لحاظ طراحي محصول بين وانت پي. يو. وان. با وانت باردو را  عمده دانست و گفت: اين محصول در دو نوع بنزيني و پايه گاز سوز با گنجايش بار 700 و 600  كيلوگرم توليد مي شود. چرخ هاي اين وانت نيز براساس گنجايش بار طراحي شده و با چرخ سواري متفاوت است.
 
به گزارش ايكوپرس ؛ قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو اظهار داشت: بيش‌ترين تغييرات اين محصول نسبت به خودروي پايه در حوزه قطعات پرسي بدنه است كه به صورت كامل توسط سازندگان داخلي انجام شده است. وي افزود: اتاق بار اين وانت با پيچ به شاسي وصل شده كه با توجه به نياز مشتري قابل تغيير است.  
 
وي افزود: قالب‌هاي بدنه توسط شركت‌هاي قالب‌هاي صنعتي و قالب‌هاي پيشرفته ايران خودرو  و جيگ‌ها توسط تام ايران خودرو طراحي شده و در دست ساخت است كه بر اساس برنامه زمان‌بندي تا آبان ماه امسال 70 درصد اين پروژه به اتمام خواهد رسيد. همچنين برخي از قطعات مانند كف اتاق بار و رکاب نيز در مرحله ريخته‌گري قراردارند.
 
سليماني از تجهيز خط مونتاژ سايت ايران خودرو تبريز براي توليد وانت پي.يو.وان خبر داد و گفت: قطعات  اصلي بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آميزي در سالن رنگ شماره يك، براي مونتاژ نهايي به ايران خودرو تبريز ارسال خواهد شد.
 
وي افزود: به منظور كاهش هزينه‌های توليد، ازمجموعه‌های قطعات بدنه توليد شده در ساير خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنين شركت همگام نيز استفاده خواهد شد.
 
شايان ذكر است، تاكنون يک نمونه وانت پي يو وان ساخته شده و آزمون هاي مهندسي بر روي عملكرد سيستم هاي مختلف آن درحال انجام است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، وانت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار