آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل شیراز با کسب رتبه اول کشور، به مردم 14 استان کشور خدمات می دهد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس،آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل دانشگاه علوم پزشکی شیراز که دارای رتبه اول کشور در برنامه کنترل کیفی خارجی (( swedIsh Tb DST PANEL)) است به مردم 14 استان کشور ارایه خدمت می کند .

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل فارس موفق به کسب رتبه اول کشوری در برنامه کنترل کیفی خارجی Swedish TB DST PANEL شد .

دکتر محسن مقدمی افزود : این آزمایشگاه یکی از هشت آزمایشگاه مرجع منطقه ای کشور است که فعالیت خود را در این زمینه از مرداد 1391 آغاز کرده و 14 استان همجوار را در سطح کشور جهت انجام کشت ، آنتی بیوگرام وPCR تحت پوشش قرار داده است.

وی بیان کرد : به دنبال راه اندازی این آزمایشگاه شرایط لازم جهت بستری بیماران سل مقاوم به دارو(MDR-TB ) در بیمارستان حضرت علی اصغر ( ع ) به عنوان مرکز بستری بیماران سل مقاوم به دارو در جنوب کشور با پوشش 14 استان فراهم شده است .

دکتر مقدمی ادامه داد : این درحالی است که پیش از این، اینگونه آزمایش ها با اعزام نمونه بیمار به تهران امکان پذیر بود که با راه اندازی این آزمایشگاه بیماران جنوب کشور پوشش داده می شوند .

وی گفت : در حال حاضر افزون بر52 بیمارتا زمان منفی شدن نمونه خلط، هر کدام به مدت 2ماه دراین بیمارستان بستری شده وجهت ادامه درمان

وی افزود : ازمایشگاه مرجع منطقه ای سل تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه و واحد مبارزه با بیماری ها ( واحد واگیر ) قرار دارد که این واحد بر پایه سیستم مراقبت از بیماری ها وسیستم گزارش دهی بنا گردیده است و وظیفه پیشگیری ومراقبت از بیماری های واگیر وجمع آوری اطلاعات وآمار موجود در سطح استان را برعهده دارد./س

برچسب ها: کاهش ، هاری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.