نیروهای ارتش سوریه از حمله افراد و گروه های مسلح به سیلوهای گندم در غوطه شرقی در ریف دمشق جلوگیری کردند و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، جعفر مهنا خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی در این باره با اشاره به این که افراد مسلح بار دیگر تلاش کردند مراکز حیاتی و مهم را هدف حمله قرار دهند افزود: افراد مسلح با ورود به منطقه سیلوها در غوطه شرقی کوشیدند ضمن سیطره بر انبارهای گندم و آرد، فرودگاه بین المللی دمشق و جاده منتهی به آن را هدف حمله قرار دهند که با دخالت نیروهای ارتش سوریه وادار به عقب نشینی شدند. 

یکی از افسران ارتش سوریه درباره عملیات علیه افراد مسلح در این منطقه گفت: این منطقه اهمیت استراتژیک زیادی برای دمشق و ریف دمشق دارد زیرا نیاز این مناطق را به گندم و آرد تامین می کند. 

در ادامه گزارش آمده است: گروه های مسلح با استفاده از ساختمان های بتنی موجود در منطقه به درگیری با نیروهای ارتش سوریه پرداختند اما نیروهای ارتش با استفاده از گذرگاه های موجود در زمین های کشاورزی و استفاده از تجهیزات نظامی آنها را غافلگیر کردند به گونه ای که افراد مسلح قادر به شناسایی محل حمله نبودند و پس از تحمل خسارات سنگین ناچار به عقب نشینی شدند. 
یکی از افسران ارتش گفت: درگیری ها بسیار شدید و تعداد افراد مسلح نیز زیاد بود. تلفات آنها به یکصد و پنجاه تا دویست نفر می رسد. در این درگیری ها همچنین حدود ششصد نفر از آنها زخمی شدند. 

در ادامه گزارش آمده است: به گفته منابع آگاه، گروه های مسلح می کوشند مناطق حیاتی و استراتژیک را هدف قرار دهند و جلوی ارسال آرد و گندم را به دمشق بگیرند تا دولت سوریه برای تامین نیازهای اساسی مردم با مشکل روبرو شود. 


برچسب ها: خنثی ، حمله ، تروریستها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار