سازمان بهداشت جهاني اعلام کرد دادن شير به کودک از بروز سرطان در مادران شيرده جلوگيري مي کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاري ANSA ايتاليا ، تغذيه با شير مادر براي کودک خوب است.

براساس اين گزارش، شير مادر با اثر بر روي رشد شناختي که در هفت سال اول زندگي کودک اندازه گيري شده نشان از حفاظت سيستم ايمني بدن مادر است که تکثير مصنوعي آن غير ممکن است.شيردهي توسط مادر، وي را دربرابر انواع خاصي از سرطان حمايت مي کند.

با اين حال، در جهان تنها 38 درصد از زنان قادر هستند به فرزند خود شير دهند، و اين آمار   50 ٪ افزايش يافته است و آن 220 هزار  زندگي را نجات داده و در مصرف شير صرفه جويي شده است.
سازمان سازمان بهداشت جهاني (WHO) ، در آستانه هفته اي که به تغذيه با شير مادر در جهان اختصاص داده شده اين مطلب را بيان کرد.

 در ميان مواردي که آنها شناسايي کردند،  سوء رفتار در بخشي از نوزادان يکي از دلايل براي پايبندي به اين عمل سالم است .

يکي از اهداف سازمان بهداشت جهاني تا سال 2025 آنست که سهم مادراني که در شش ماه اولين زندگي کودک به او شير داده است را 50 درصد افزايش دهد.

در حال حاضر اين آمار در 38درصد متوقف مي شود، و با اين حرکت کارشناسان فقط ممکن است بتوانند 220 هزار کودک را در سال نجات دهند .

شروع تغذيه با شير مادر ظرف يک ساعت پس از تولد در واقع خطر ابتلا به عفونت هاي روده را کاهش مي دهد و تا حد زيادي مرگ و مير نوزادان حتي زماني که مادر دچار اچ آي وي باشد و يا از سوء تغذيه رنج ببرد،را کاهش مي دهد.

تنها 20 درصد از کشورها، يک گزارش منتشر شده توسط آژانس در مورد جايگزيني شير مادر را  يادآوري مي کنند.
برچسب ها: سرطان ، شیر ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار