رئيس سازمان زندان‌های کشور گفت: به زودی استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود.

"غلامحسين اسماعيلي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: به زودی استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تولید این دستگاه‌های الکترونیکی به صورت مونتاژ در حال بومی‌سازی است و تا دو سال آینده مونتاژ داخلی آن به طور کامل به پایان می‌رسد اما تا 3 ماه آینده 1000 دست‌بند و پابند وارد کشور شده و به محض ورود مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رئيس سازمان زندان‌هاي کل کشور تصريح کرد: دستبند الکترونيکي براي زندانياني که توسط سازمان زندان‌ها درمرخصي يا اعزام به کار هستند، استفاده و در مواردي نيز توسط قاضي صادر کننده حکم از دستبند يا پابند الکترونيکي استفاده مي‌شود.

اسماعيلي با بیان اینکه این طرح ظرف سه ماه آینده به صورت پایلوت در اصفهان و تهران اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و امکان بازسازی شخصیتی و روحی برای خود محکوم و همچنین امکان جبران ضربه‌ای که فرد به جامعه وارد کرده است از محاسن این طرح است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار