اردشير دادرس رييس انجمن صنفي جايگاه دارانCNG کشور، در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: بر اساس استانداردهاي موجود، خودروهاي دوگانه سوز هر 5.2 سال بايد تست شوند و مورد بازرسي ادواري قرار گيرند، اما هنوز هيچ گونه اقدامي در اين ارتباط انجام نشده است.
دادرس اضافه کرد: در حال حاضر سه ميليون و ۵۰۰ هزار خودرو در كشور دوگانه سوز هستند كه از اين تعداد سه ميليون خودرو به صورت رسمي و ۵۰۰ هزار خودرو نيز به صورت غيررسمي دوگانه سوز شده اند.
وي اضافه كرد: هم اكنون 5.2سال از عمر ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار خودروي دوگانه سوز مي گذرد كه تمامي اين خودروها بدون تست و بازرسي ادواري در حال تردد در كشور هستند.
دادرس يكي از مشكلات تاخير در بازرسي و تست هاي ادواري خودروهاي دوگانه سوز
و جايگاه هاي عرضه سي.ان.جي را پراخت غرامت بيمه ها عنوان كرد و گفت: در
صورتي كه براي خودروها و جايگاه هايي كه زمان تست آنها رسيده و بازرسي
ادواري آنها انجام نشده است، مشكلي پيش بيايد، شركت هاي بيمه گذار پرداخت
غرامت مالكان را متعهد نخواهد شد.
رييس انجمن صنفي جايگاه دارانCNG کشور، با اشاره به اينكه، بر اساس مصوبه هيات وزيران، وزارت كشور متولي اين امر است، افزود: براي انجام بازرسي ها و تست هاي ادواري بايد ستاد معاينه فني گاز سوز و همچنين كارگاه هاي مجاز براي تست خودروهاي دوگانه سوز تشكيل شود كه اين امر هنوز محقق نشده است.
انتهاي پيام/