وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص داشتن گرین‌ کارت آمريكا، رابطه‌اش با سوروس و موسویان توضیحاتی ارائه کرد.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با گزينه پيشنهادي براي وزارت امور خارجه پرداخت و گفت: محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه دولت یازدهم در این جلسه حضور داشت و به سوالات اعضای کمیسیون مربوطه پاسخ داد.

وی افزود: از وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه در خصوص داشتن "گرین کارت" سوال شد و ظریف در این رابطه گفت كه هیچگونه گرین‌ کارتی ندارد و حتی فرزندان و خانواده وی نیز گرین کارت نداشته و مقیم خارج از جمله انگلستان نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: از آقای ظریف در خصوص عدم حضورش در جبهه‌ها پرسیدیم که وی در این رابطه گفت آن زمان که کارتر رئیس جمهور بود، در آمريكا دانشجو بودم و اگر به ایران می‌آمدم، نمی‌توانستم برگردم به خاطر همین آنجا ماندم.

جوکار اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی در خصوص ارتباط وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه با "جورج سوروس" سوال كردند و ظریف در این باره گفت ‌به هیچ عنوان با سوروس رابطه نداشتم.

نماینده یزد و صدوق ادامه داد: آقای ظریف در خصوص ارتباط با "موسویان" نیز گفت كه هیچ ارتباطی با موسویان نداشته‌ام.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون امنیت، مستندات لازم داشت تا بر اساس آن موضوع را پیگیری کند یا خیر؟ گفت: مستدات کافی موجود نبود و البته کسی هم بعد از توضيحات آقای ظریف اظهارنظري نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آقای ظریف به این نکته نیز اشاره کرد که معتقد به سیاست‌گذاری واحد در عرصه سیاست‌ خارجی است که مقام معظم رهبری آن را تعيين می‌کنند و چنانچه تحلیل شخصی نیز داشته باشد، مجری سیاست‌‌ها خواهد بود.

اضافه می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر روز گذشته در پایان مراسم تحلیف خود اسامی هیات وزیران را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، از این جهت کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزرای مربوطه دیدار و گفتگو می‌کنند تا بتوانند صلاحیت آنها را تایید کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، سوروس ، موسویان ، گرین ، کارت ، جبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار