محسن نوري گفت: قاليشويي روند داستان و شخصيتهاي آن در يك باغ ساخته شد.

"محسن نوروزي" طراح صحنه و لباس "دودكش" در خصوص فضاي كار و چگونگي طراحي و دكور اين سريال در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: وقتي قصه را براي من تعريف كردند متوجه شدم كه يك خانواده‌اي قاليشويي دارند كه به هر دليلي براي آنها اتفاقاتي رخ مي‌دهد.


وي افزود: "نصرت" و "فيروز" هر دو با جناق هستند كه براي هر كدام از آنها در محل زندگي‌شان اتفاقي مي‌افتد. 

"نوروزي" در خصوص لوكيشن و ساخت يك قاليشويي تصريح كرد: پي گير قاليشويي شديم و با توجه خط داستان زميني يا باغي را كه در آن مراسم هاي ازدواج برگزار مي‌شد را در اختيار ما گذاشتند. 

طراح صحنه و لباس "دودكش" ادامه داد: اين مكان حالت و فرم خانه را نداشت و تصميم گرفتيم كه آنجا را وسعت دهيم و فقط در آنجا يك فضا و يك دفتر وجود داشت. 

وي افزود: با توجه به داستان ساده و زندگي رئال جريان داشته در قصه چيدمان صحنه را آغاز كرديم و چون خانواده‌ها به زحمت پول درمي‌آورند وسايلي نه چندان قيمتي را براي آن مكان مدنظر گرفتيم. 
 

*تنها فرش زيادي در قاليشويي گذاشتيم 

"نوروزي" تصريح كرد: تنها فرش‌هاي زيادي را در قاليشويي گذاشتيم كه حداقل وسايل را براي شستن قالي استفاده كنند و يك دستگاه خراب و قديمي براي قاليشويي كه نشان دهد اين افراد با توانايي خود خرج زندگي و كارگردان دور و اطراف خود را مي‌دهند. 

وي با اشاره به طراحي لباس شخصيتهاي "دودكش" اظهار داشت: به دليل شرايط سخت مالي افراد اين داستان سعي داشتم لباسها قابل درك باشد و فقط لباس "بهروز" به دليل جوان بودن به گونه‌اي ديگر انتخاب شد كه كمي به روز باشد و لباس "نصرت" كه هميشه كه ژست تاجران را مي‌گيرد با بقيه شخصيت‌ها كمي فرق داشت. 
 
*كل داستان "دودكش" در 2 هفته اتفاق افتاد  

"نوروزي" با اشاره به زمان اتفاق افتادن داستان گفت: كل داستان سريال در دو هفته اتفاق افتاده است و زياد نيازي به لباسهاي متفاوت نبود و درگيري مالي بهانه خوبي براي اين افراد در قصه بود. 
 
*همراهي مردم در اولويت بود 

طراح صحنه لباس اين سريال ابراز داشت: بيشتر هدف ما برقراري ارتباط مخاطب با داستان و همذات‌پنداري با شخصيت‌ها بود. 
 
*كار با "محمدحسين لطيفي" لذت‌بخش است 

وي با اشاره به كارگردان "دودكش" و همكاري قديمي‌اش با او اظهار داشت: من در بسياري از سريالها و فيلمهاي سينمايي با "محمدحسين لطيفي" همكاري داشته‌ام و ديگر با سليقه يكديگر آشنا هستيم و هميشه هم نتيجه خوبي را دريافت كرده‌ايم. 

"نوروزي" عنوان كرد: شايد اگر 10 روز پيش توليد داشتيم و بايد با سرعت كار را شروع مي‌كرديم كمي به گروه صحنه و لباس فشار آمد واي همه چيز به خوبي پيش رفت. 

طراح صحنه و لباس "دودكش" خاطرنشان كرد: كار با "محمدحسين لطيفي" كه همه چيز را با نگاه خود مي‌گويد و نيز تيم جلو پشت دوربين بسيار خوب و خاطره انگيز شد./ي2

برچسب ها: دودکش ، لطیفی ، شبکه یک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار