آمریکا و بلژیک از همه شهروندانشان خواستند یمن را ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، آمریکا به سبب آنچه خطر فوق العاده زیاد توصیف کرده است، از همه شهروندان خود خواست یمن را ترک کنند.این کشور همچنین در حال خارج کردن همه کارکنان غیرضروری سفارت خود است. القاعده پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و کشته شدن چهار شبه نظامی این گروه در یمن درصدد حملات برآمد.
 
وی افزود: آمریکا پس از اطلاع از فعالیت های القاعده نوزده ماموریت دیپلماتیک خود را در خاورمیانه و آفریقا تعطیل کرده است.
 
فرانک گاردنر خبرنگار بی بی سی در گزارشی گفت: سفارت انگلیس در یمن صبح امروز پس از تهدیدات تروریستی تعطیل شد.نیروهای امنیتی در بیرون از سفارت حاضر هستند اما تمام کارکنان انگلیسی به کشورشان بازگشتند.آمریکا نیز بیش از بیست ماموریت دیپلماتیک خود را در خاورمیانه و خارج از آن تعطیل کرد. علت این تعطیلی تهدید شبکه محلی وابسته به القاعده در یمن است که گفته می شود در حال برنامه ریزی برای حملات گسترده علیه منافع آمریکا و غرب است.این حملات به احتمال قوی برای یمن در نظرگرفته شده است اما ممکن است دیگر کشورها در منطقه نیز مد نظر القاعده باشد.
 
آمریکا می گوید با ردیابی گفتگوی بین ناصر الوحیشی از سران القاعده در یمن و رهبر القاعده از این تهدیدات آگاه شده است.در گفتگوی این دو به حملات راهبردی به منافع آمریکا اشاره شده است.واشنگتن معتقد است این جدی ترین توطئه پس از حملات یازدهم سپتامبر است.
 
وزارت امور خارجه بلژیک در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد به علت اوضاع امنیتی بسیار جدی، ما به همه هم میهنان خود توصیه می کنیم یمن را ترک کنند.
 
وزارت امور خارجه بلژیک همچنین افزود توصیه می شود همه سفرها به یمن نیز لغو شود .
 
مقامات بلژیکی در حالی از اتباع این کشور می خواهند یمن را ترک کنند که در حرکتی هماهنگ پیش تر آمریکا و برخی کشورهای غربی از اتباع خود در یمن خواسته بود هر چه سریع تر این کشور را ترک کنند.
 
کشور هلند نیز روز سه شنبه از اتباع این کشور خواست هر چه سریع تر یمن را ترک کنند.
 
این در حالی است که انگلیس نیز اعلام کرد همه کارکنان سفارت خود را در صنعا، پایتخت یمن تخلیه می کند.
 
خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت:مناطق قبیله نشین یمن پناهگاه خوبی برای القاعده است.هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا همواره به سران القاعده در این منطقه حمله می کننداما آنها با این وجود چندین بار توانستند برای هدف قرار دادن پروازهای بین المللی بمب جابجا کنند.ابراهیم الاثیری یکی از تولید کنندگان اصلی بمب در بین اعضای القاعده است.وی همچنان متواری است.
برچسب ها: یمن ، بلژیک ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار