مسئول ستاد استهلال بیرجند گفت: 10 گروه استهلال در خراسان جنوبی برای رصد هلال ماه شوال از امروز به نقاط مختلف استان اعزام می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حمید رضا ناصری با اشاره به اینکه این گروه ها رصد هلال ماه شوال را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه انجام خواهند داد، اظهارکرد: شروع عملیات رصدی در سطح استان یک ساعت قبل از غروب آفتاب است.

وی عنوان کرد: اين گروه ها به تلسکوب و دوربين هاي دوچشمي مجهز و براي روئيت هلال ماه، در سخت ترين نقاط و ارتفاعات استان مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه نتایج بر روی سایت ستاد استهلال خراسان قرار می گیرد؛ تصریح کرد: رویت هلال ماه شوال با چشم غیرمسلح در روز پنج شنبه امکان پذیر نیست.

ناصری با اشاره به اینکه احتمال رویت هلال ماه شوال در چهارشنبه شب وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه شب پنج شنبه حدود یک درجه ماه بالاتر از خورشید است و شش درجه با خورشید اختلاف سمت دارد و به سرعت بعد از خورشید غروب می کند، رویت آن مشکل است.

مسئول ستاد استهلال بیرجند با اشاره به اینکه رویت هلال ماه در جنوب و غرب کشور راحت تر است، عنوان کرد: احتمال رویت هلال ماه در غروب پنج شنبه بیشتر است./س

برچسب ها: رصد ، ماه ، شوال ، خراسان جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.