با 1783 دستگاه خودرویی که سال گذشته در ایران فروخته شد، ایران از نظر میزان فروش هشتمین بازار بزرگ جهانی رنو بود و از نظر میزان فروش از بازارهای اروپایی این شرکت شامل ایتالیا و اسپانیا نیز بالاتر قرار داشت. سهم این خودروساز فرانسوی از بازار خودروی ایران در سال 2012 به 10 درصد رسید.
رنو با شراکت ایران خودرو و پارس خودرو، مدلهای لوگان و مگان را در ایران تولید کرد.
یک سخنگوی رنو به "اتوموتیو نیوز یوروپ" اظهار کرد که این خودروساز منتظر است تا تحریمهای ایران رفع شوند یا وضعیت سیاسی تغییر کند تا بتواند صادرات مجدد قطعات به این کشور را از سر بگیرد اما در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این امر اتفاق بیافتد، تصوری ندارد.
این سخنگو گفت: تولید خودروهای رنو در ایران هنگامی که قطعات ارسال شده به این کشور در هفتههای آتی به پایان برسد، به تدریج ضعیف میشود اما زیرساخت تولید در ایران که برای تولید خودروهای رنو مورد استفاده قرار گرفته، قطعا به قوت خود باقی خواهد ماند.
رنو به دلیل هزینه متحمل شده از تحریمهای ایران و خروج از بازار کشور، 512 میلیون یورو در سه ماهه دوم ضرر کرد.
صادرات قطعات خودرو از سوی این شرکت به ایران طی نیمه اول سال میلادی جاری، 48 درصد کاهش یافت و به 28 هزار و 82 قطعه رسید.