افرادي مي‌توانند ورزش يوگا انجام دهند که از سلامت کامل بدن برخوردار بوده و به عوارض ناشي از ابتلا به ديابت، ديسک کمر و گردن مبتلا نبوده و همراه با يوگا براي آرامش اعصاب ورزش هاي هوازي انجام دهند.

وحيد سبحاني، متخصص طب پزشکي ورزش و عضو هيات علمي دانشگاه بقيه الله ورزش يوگا را مناسب براي تمدد اعصاب دانست و به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادي که تمايل به انجام ورزش يوگا دارند بايد از سلامت بدنشان اطمينان حاصل کرده و با تاييد پزشک ورش يوگا را انجام دهند.

وي در ادامه با بيان اينکه مبتلايان به عوارض ناشي از ابتلا به ديابت نبايد ورش يوگا انجام دهند افزود: مبتلايان به ديابت که به عوارض ناشي از ديابت همچون مشکلات چشمي ناراحتي قلبي مبتلا هستند نبايد ورزش يوگا انجام دهند چرا که يوگا موجب پارگي رگهاي چشم اين بيماران شده و ناراحتي قلبي را نيز تشديد ميکند.

سبحاني تصريح کرد: افرادي مي توانند ورزش يوگا انجام دهند که مبتلا به ديسک کمر و يا ديسک گردن نباشند و مفاصل و ستون فقراتشان از سلامت کامل برخوردار باشد.

وي يادآور شد: ورزش يوگا در صورتي موجب آرامش اعصاب مي شود که فرد مبتلا به اضطراب شديد نبوده و همراه با يوگا به ورش هاي هوازي نيز بپردازد./ح

برچسب ها: یوگا ، ستون فقرات ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار