معاون میراث فرهنگی استان گیلان گفت: از 90 رشته صنایع دستی شناخته شده در استان، متاسفانه 50 رشته نیمه فعال و منسوخ شده و فهرست رشته های فعال صنایع دستی در استان گیلان به 40 رشته ختم می شود.

مجید اخوان معاون میراث فرهنگی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش برقراری جشنواره ها و نمایشگاه ها در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: بابرپایی این جشنواره ها و نمایشگاه ها گام موثری در جهت معرفی پتانسیل های ناشناخته و کمتر شناخته شده کشور برداشته خواهد شد.

اخوان در ادامه با تاکید بر معرفی هرچه بهتر هنر هنرمندان و صنعتگران کشور در سایه تعریف بازارچه های صنایع دستی، خاطر نشان کرد: برپایی بازارچه های صنایع دستی اشتغالزایی، افزایش میزان فروش و معرفی توانمندی های صنایع دستی استان های کشور را به همراه خواهد داشت.

 معاون میراث فرهنگی استان گیلان با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی در این استان، تصریح کرد: از سال 84 تا پایان سال 91 در حوزه صنایع دستی، 21 هزار و 255 کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی منطقه صادر شده و در سال 92 نیز اعطای 9 هزار کارت شناسایی به هنرمندان صنایع دستی در حال بررسی است.
 
وی ادامه داد: از میان 90 رشته صنایع دستی شناخته شده در استان، متاسفانه 50 رشته به صورت نیمه فعال و منسوخ شده در آمده و فهرست رشته های فعال صنایع دستی در استان گیلان به 40 رشته ختم می شود و شکوفایی و تداوم چرخه فعالیت هنرمندان صنایع دستی کشور نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

 اخوان در ادامه بازارچه های صنایع دستی را گویای هنر هنرمندان صنایع دستی ایران در عرصه ملی و بین المللی عنوان کرد و گفت: حمایت از بازارچه های صنایع دستی و در نهایت ارتقا بازاریابی و حضور هنرمندان در سطح ملی و بین المللی رشد و توسعه صنایع دستی کشور را موجب خواهد شد.  
 
معاون میراث فرهنگی استان گیلان ادامه داد: حفظ و صیانت از میراث فرهنگی صنایع صنایع دستی و گردشگری کشور نیازمند حرکت همگام تشکل ها، نهادها، دولت و بخش خصوصی است.
 
 انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار