بررسی ها نشان می دهند که حداقل یک چهارم افراد در طول زندگی خود، دچار اختلالات بی اختیاری دفع ادرار و مدفوع می شوند و البته بسیاری از آن ها برای درمان مشکل خود اقدام خاصی را انجام نمی دهند.

قاسم ضیائی فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بی اختیاری دفع ادرار و مدفوع یکی از مهم ترین اختلالات شایع در بین مردم است که متاسفانه کمتر از سوی افراد جامعه و حتی متخصصان و افراد مسئول مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان این که اختلالات دفع به طور عمده در کودکان، سالمندان و زنان دیده می شود، تصریح کرد: اختلالات بی اختیاری دفع در صورت شدید بودن و در حالی که به موقع درمان نشود، می تواند موجب بروز برخی دیگر از مشکلات جسمی نیز شود.

ضیائی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که حداقل یک چهارم افراد در طول زندگی خود، دچار اختلالات بی اختیاری دفع ادرار می شوند و البته بسیاری از آن ها برای درمان مشکل خود اقدام خاصی را انجام نمی دهند.

وی یادآور شد: عوامل مختلفی می تواند موجب اختلال در کنترل دفع ادرار و مدفوع شده یا آن را تشدید کنند که از بین آن ها می توان به چاقی ، اضافه وزن، برخی از بیماری ها و اختلالات، نداشتن تحرک و فعالیت مناسب بدنی و برخی از رژیم های غذایی اشاره کرد./ع2

برچسب ها: اختیار ، اختلال ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار