يكي از مطالبه‌هاي اعضاي هيئت علمي رشته‌هاي فني و مهندسي از وزير علوم اختصاص بودجه بيشتر براي پشتيباني از كارهاي تحقيقاتي است.

ياسر جعفريان، عضو هيئت علمي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله و مهندسي زلزله در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، گفت: يكي از مطالبه‌هاي اعضاي هيئت علمي رشته‌هاي فني و مهندسي از وزير علوم اختصاص بودجه بيشتر براي پشتيباني كارهاي تحقيقاتي است كه با پشتيباني از اساتيد مي‌توان پروژه‌هاي علمي را به شكل اجرايي و عملي درآورد.

وي افزود: يكي از مشكلاتي كه باعث عقب ماندگي علمي از كشورهاي پيشرفته و صنعتي مي‌شود، عدم حمايت مالي از پايان نامه‌هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي است.

عضو هيئت علمي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله اظهار داشت: دانشجويان تحصيلات تكميلي در كشورهاي پيشرفته و صنعتي حقوق دريافت مي‌كنند و بيشتر دانشجويان نخبه بورس مي‌شوند.

جعفريان اضافه كرد: بورس به اين معني نيست كه حقوقي مي‌گيرند را در آينده باز گردانند يا براي چند سال در جايي خدمت كنند.

وي خاطر نشان كرد: يك عضو هيئت علمي در كشورهاي پيشرفته پروژه‌اي از صنعت دريافت مي‌كند و براساس اين پروژه مبلغي را دريافت مي‌كند و  اقدام به جذب دانشجو براي انجام آن پروژه مي‌كند كه از نتايج آن هم دانشگاه، هم دانشجو و هم صنعت بهره مي‌برند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.