فلفل دلمه ای به سوزاندن کالری و در نتیجه به لاغر شدن نیز کمک می کند.


کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: انواع فلفل ها اگرچه تند هستند اما برای سلامتی شما خیلی مفیدند و فلفل های قرمز سرشار از ویتامین C ، A، Kاست و این ویتامین ها از انواع سرطان ها پیشگیری و به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

امینی افزود: فلفل های تند به سوزاندن کالری و در نتیجه به لاغر شدن نیز کمک می کند و به همین دلیل در بسیاری از رژیم های لاغری توصیه می شوند.

به گفته کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ وقتی فلفل تند می خورید بدنتان گرمای بیشتری تولید می کند و در نتیجه کالری بیشتری سوزانده می شود.

امینی افزود: فلفلها دارای یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین هستند که موجب تندی آن ها می شود و این ماده موجب می شود بدن ما مقدار زیادی هورمون استرس تولید کند و در نتیجه متابولیسم بدن ما افزایش می یابد.

وی یادآور شد: کپسایسین بو و مزه ندارد و در تمام فلفل وجود دارد و خوردن فلفل اشتها و اشتیاق را برای خوردن غذا کاهش می دهد و موجب لاغری می شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه فلفل ها کم کالری هستند، گفت: مصر فلفل دلمه ای فشار جریان خون را در روده افزایش داده و انقباضات دیواره روده را بیشتر می کند و در نتیجه روده پیام گرسنگی را برای مغز نمی فرستد و این مسئله موجب احساس سیری فرد می شود./ب

برچسب ها: سبزی ، دلمه ، لاغر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.