زمانی که نوزاد در حال رویش دندان است با وارد کردن دست های آلوده در دهان خود منجر به مشکلات گوارشی همچون ( اسهال و گاهی همراه تب) که این علائم حدود یک ماه بعد از رویش کامل دندان ها بر طرف خواهد شد.

سید جلال پورهاشمی متخصص دندانپزشک اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: علائم اولیه در نوزادانی که در حال رویش دندان ها هستند شامل: آب ریزش دهان، بی قراری، خارش لثه، درد، کم خوابی است.

وی به مشکلات دستگاه گوارش در خصوص رویش دندان ها اشاره کرد: زمانی که نوزاد دست های آلوده و میکروبی خود را  وارد دهان خود می کند منجر به مشکلات گوارشی همچون ( اسهال و گاهی همراه با تب خواهد بود و ممکن است این علائم حدود یک کاه طول بکشد و کم کم بعد از رویش کامل دندان ها این علائم برطرف خواهد شد.

البته وارد کردن دست ها و غذای میکروبی در دهان می تواند منجر به التهاب لثه، همراه با خونریزی ایجاد شود آگاه به والدین در خصوص راهکارهایی اولیه در این زمینه توصیه کرد: در وهله اول، والدین باید مراقب باشند نوزاد دست ها و غذایی آلوده وارد دهان خود نکند و دست های او را مرتب شست و شویی داده همچنین با ماساژ لثه با دست تمیز، زیر نظر پزشک می توانند از داروهایی آرامش بخش یا پستانك فیزیولوژیک که باعث ماساژ لثه و کمک به رویش سریع دندان ها می شود کنند./ع2

برچسب ها: نوزاد ، رویش ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار