جانشین معاون هماهنگ کننده پلیس مرجع گفت: با ظهور جرایم سایبری و ابعاد آن تاثیرات مخربی با حملات اینترنتی به زیر ساخت های کشور و امنیت ملی کشورها زده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار محمد جواد زاده کمند در حاشیه کارگاه همکاری های منطقه ای و بین المللی و مبارزه با جرایم سایبری افزود: با ظهور فناوری ها و اطلاعات بر جوامع جرایم سایبری نیز رشد چشمگیری داشته است؛ با ظهور جرایم  و ابعاد آن در فضای مجازی و مشخص شدن ابعاد آن تاثیرات مخربی با حملات اینترنتی به زیرساخت های کشور  صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: از مهم ترین عناصر برای مقابله با جرایم سایبری تبادل اطلاعات این گونه جرایم با همکاری های منطقه ای و بین المللی است در همین خصوص کشورها باید به تبادل اطلاعات سایبری با هم بپردازند.

پلیس سایبری ایران نیز با توانایی بالای خود در حوزه مقابله با جرایم سایبری آمادگی لازم را با کلیه کشورها در جهت کمک به آن ها دارد.

سردار زاده کمند در ادامه اظهار داشت: یکی از مهم ترین موانع همکاری های بین المللی در حوزه سایبری عدم وجود ابزار قانونی است با توجه به جرایم سایبری امروز نیازی به ابزار قانونی در جهت همکاری های بین المللی احساس می شود.

وی بیان کرد: از سال80 تا 88 در جهت مقابله با جرایم رایانه ای پلیس جناحی مبارزه با جرایم رایانه ای تشکیل شد که با رشد و توسعه جرایم سایبری نیاز به یک پلیس هوشمند در کنار سایر پلیس ها احساس می شد که در همین راستا در اواخر 1387 قانون جرایم تشکیل شد با توجه به تصویب قانون در یک اقدامی با رعایت استانداردهای سال 88 اقدام به تاسیس سایبری ایران ( پلیس فتا) نمود.

جانشین معاون هماهنگ کننده پلیس ناجا خاطر نشان کرد: پلیس سایبری ایران در چشم انداز 1404 به دنبال تامین امنیت آحاد هموطنان است.  

برچسب ها: جرایم ، سایبری ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار