دومین جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه و عکس تسنیم آیات با حضور عکاسان، فیلمسازان و هنرمندان در سینما هویزه مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی دبیر این دوره از جشنواره گفت: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬاری هنر ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺑﺮ ﻣﺨﺎطﺐ، ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻠﯽ ﻓﯿﻠﻢ کﻮﺗﺎه، ﻓﯿﻠﻤﻨﺎﻣﻪ و ﻋکﺲ ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎ روﯾکﺮد ﺗﺮوﯾﺞ فرهنگ ﻗﺮآﻧﯽ و ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ کﯿﻔﯽ و ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ آﺛﺎر هنری ﺗﻮﺳﻂ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﯿﻨﻤﺎی ﺟﻮاﻧﺎن اﯾﺮان و اداره کل ﻓﺮھﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی درمشهد آغاز به کار کرد.

وی افزود: بیش از یک‌هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش فیلم کوتاه 489 اثر، عکس 374 قطعه و در بخش فیلمنامه 132 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

امینی با بیان این‌که 127 اثر به بخش مسابقه راه یافته است، تصریح کرد: در بخش فیلم کوتاه 78 اثر، فیلمنامه 12 اثر و همچنین در بخش عکس 37 قطعه به رقابت پرداختند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: هدف اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺟﺎﻣﻌﻪ هنری کﺸﻮر و ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻓﯿﻠﻤﺴﺎزان ﺑﺮای ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻗﺮآن کﺮﯾﻢ، اﺳﺘﻔﺎده از ظرﻓﯿﺖ هنر فیلمسازی ﺑﺮای ﺛﺒﺖ و اﻧﺘﻘﺎل ﻧﻘﺶ ﻗﺮآن در ﺟﻮاﻣﻊ اﺳﻼﻣﯽ و اﯾﺠﺎد زﻣﯿﻨﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای رﻗﺎﺑﺖ ﺳﺎزﻧﺪه در جهت ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ کﯿﻔﯽ و کﻤﯽ هنر ﻓﯿﻠﻤﺴﺎزی ﺑﺎ ﻣﺤﻮرﯾﺖ ﻗﺮآن و ﻋﺘﺮت است.

امینی افزود: اکران 88 فیلم کوتاه این جشنواره از روز گذشته در پردیس سینمایی هویزه آغاز شده است.

معاون قرآنی ارشاد خراسان رضوی گفت: این فیلم‌ها که با محوریت سبک زندگی، ایثار و شهادت، آموزه‌های اخلاقی، انسان از منظر قرآن، جهاد، عفاف و حجاب و کسب روزی حلال ساخته شده در چهار سانس اکران می‌شود.
برچسب ها: تسنیم ، جشنواره ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.