روزنامه هاي رژيم صهيونيستي فاش کردند اسرائيل براي حمايت از مخالفان سوري طرحي را به رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا ارائه خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، در پي بروز اختلاف ميان آمريکا و روسيه بر سر بحران سوريه، واشنگتن و همپيمانان غربي و منطقه ايش فرصت را براي افزايش حمايت هاي مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح سوري مغتنم شمرده اند.

روزنامه اينديپندنت انگليس، از جديدترين گزارش هاي غربي در خصوص مسلح سازي مخالفان سوري پرده برداشت. اين روزنامه با اشاره مستندات رسمي نوشت اين مستندات نشان مي دهد که غرب براي گروه هاي مخالف سوري تسليحات فرستاده است.

اين روزنامه نوشت تا کنون انگليس معادل هشت ميليون پوند کمک تسليحاتي به مخالفان سوري کرده است و هم اکنون نيز ارسال کمک هاي بيشتر را مورد بررسي قرار مي دهد.

ديدار مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا از تل آويو نيز در همين راستا انجام شده است. 

روزنامه يديعوت احارونوت نوشت اسرائيل براي سوريه طرحي دارد که آن را به دمپسي ارائه مي کند. اين طرح داراي دو مرحله است: مرحله نخست شامل افزايش حمايت از ارتش آزاد سوريه و ايجاد منطقه پرواز ممنوع است. مرحله دوم که پس از سرنگوني احتمالي نظام سوريه آغاز مي شود شامل حمايت از جريان هاي سکولار در ميان مخالفان است.

گزارشگر المنار در ادامه خاطرنشان کرد سرگي لاوروف وزير خارجه روسيه در گفتگو با اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در سوريه تاکيد کرد تنها راه حل برون رفت از بحران سوريه مذاکره بي قيد و شرط ميان نظام و مخالفان سوري دانست.

اين در حالي است که گنادي گاتيلف معاون لاوروف تصريح کرد  مسائل حل نشده بسياري ميان مسکو و واشنگتن بر سر برگزاري نشست ژنو 2 وجود دارد. در راس اين مشکلات اين است که مخالفان سوريه تا کنون به روشني از حضور خود در کنفرانش ژنو 2 را اعلام نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار