اولويت کاري دولت يازدهم، تشکيل وزارتخانه زنان، واکنش چهره‌هاي سياسي به وزراي پيشنهادي دولت از جمله مباحثي است که احزاب طي هفته‌ سپري شده به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، فعاليت احزاب کشور پس از انتخابات خرداد ماه کمي رو به افول گذاشته و در اين هفته بيشرين دغدغه‌ آنها معطوف به تعيين وزراي پيشنهادي دولت‌ از سوي مجلس است.

در اين گزارش به اهم اخبار احزاب در هفته‌اي که گذشت پرداخته‌ايم:

برخي افراد با انتقاد از اصولگرايان به دنبال تخريب اين جريان سنتي هستند

نیک‌فر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: متاسفانه برخی از افراد با بیان اظهاراتي درباره جریان اصولگرایی به دنبال تخریب اين جريان سنتي هستند تا بیان دیدگاه‌های سیاسی خود و  طرح برخي مباحث همچون سازش ايران با غرب و گرايشات ليبراليستي در اقتصاد از سوي افراد دليل بر وجود افتراق ميان اصولگرايان نيست.

خدمات دولت منتخب شأن نظام را در دنيا حفظ خواهد كرد/انتظار مردم چيزي جز خدمت از سوي دولت نيست

 صديقه شاکري عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: انتظار مردم از دولت جدید چیزی جز خدمات سازنده براساس گفتمان اعتدال‌گرایانه نیست كه از این طریق شأن نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا حفظ خواهد شد.

تقّدم كارآمدي بر جناح گرايي در ليست وزراي پيشنهادي

عضو حزب كارگزاران سازندگي گفت: ليست وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور به مجلس ،نشان داد كه از منظر حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني كارآمدي بر جناحي بودن تقدم دارد.

سجاديان ادامه داد: سابقه افراد پيشنهاد شده براي تصدي پست وزارتخانه‌ها نشان مي‌دهد كه اين افراد هيچ گاه در حمايت از جناحي خاص، موضع گيري نداشته‌اند. 

تنها فعاليت حزبي من در حزب "جمهوري اسلامي"/ مايل به همكاري در حزب فراگير اصلاح‌طلبان هستم

"حجت‌الاسلام محمد اشرفي اصفهاني" يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: تنها فعاليت حزبي من در حزب جمهوري اسلامي و همکاري با بزرگان سياسي کشور بود، اما در صورت تشكيل حزب فراگير قطعا به فعاليت و همکاري در چنين حزبي خواهم پرداخت.



توصیه آيت‌الله هاشمی به مجلس دربارۀ کابینه

من می‌خواستم کابینه‌ای را معرفی نکنم که نشانگر عدم وحدت و توجه به‌یک جریان، بیش از جریان دیگر باشد.


رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری گفت: صاحب نظران و رسانه‌ها باید هوشیار باشند که در تذکرها و انتقاداتشان درباره فتنه چنان نباشد که خود فتنه جدیدی را از جانب دشمن سبب شده و انشقاقی تازه در وحدت ملی ایجاد کنند.

عسگر اولادی اظهارداشت: بی‌شک اغلب وزرای پیشنهادی نماد کارآمدی و اعتدال هستند و بی تردید در مجلس رأی خواهند آورد و بقیه وزرای پیشنهادی رأی آوری آنها بستگی به قدرت پاسخگویی و رفع شبهات بویژه در موضوع پیچیده فتنه‌ها است.

عضو حزب مردم‌سالاري با بيان اينکه با تشکيل وزارتخانه زنان مخالف است، گفت: مشارکت در تشکيل نهادهاي مدني تاثير به سزايي در تقويت نقش زنان ايراني دارد و به عنوان اصلي‌ترين حامي زنان در جامعه به حساب مي‌آيد.

"ميرزابابا مطهري‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اهميت نقش زنان در جامعه و نحوه فعاليت آنها اظهارداشت: هر گونه فعاليت اجتماعي زنان به لحاظ شرايط جسمي، ديني و مذهبي که مغايرتي با شئونات اسلامي نداشته باشد، ممانعتي ندارد.

تقدی
ر عارف از خانواده ۳ کوهنورد مفقود شده


به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" معاون اول دولت اصلاحات يکشنبه 20 امرداد  به همراه حمید فرخ‌نژاد در منزل مجتبی جراهی کوهنورد مفقود شده حضور پیدا کرد. در این دیدار خانواده‌های آیدین بزرگی و پویا کیوان نیز حضور داشتند.

 خانواده‌های کوهنوردان مفقود شده اظهار امیدواری کردند که این صعود ملی که کمتر از مدال المپیک نیست، ثبت شود.


 فرامرزيان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: دولت يازدهم دغدغه اصلی مردم در مباحث اقتصادی و ایجاد فضای باز و احساس امنیت عمومی در جامعه را از اولويت‌هاي خود قرار دهد.



اعضای پیشنهادی كابينه يازدهم جزء سرآمدان و نخبگان کشور هستند

عضو حزب مردم‌سالاري با بیان اینکه كابينه يازدهم تجميع ژنرال‌ها براي خدمت به كشور و ملت است، گفت: اعضای پیشنهادی کابینه ای که از سوی "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شده از هر لحاظی جزء سرآمدان، توانمندان و نخبگان کشوری هستند که مورد اقبال عموم هم واقع شدند.



دولت شاه کليد همه قفل‌ها را دارد

عضو جامعه روحانیت مبارزگفت:حل مشکل بیکاری و مبارزه با گرانی و تورم از جمله مباحثی است که دولت خود به آن واقف بوده و باید این مسائل را در الويت کاري خود قرار دهد.

"حجت‌الاسلام جعفر شجونی" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با اولویت‌های کاری دولت یازدهم اظهار داشت: تشخيص اولویت‌کاری دولت برعهده متصدیان آن است‌،لذا دولت با آوردن یک کلید که شاه‌کلید همه قفل‌هاست سعی در حل مشکلات دارد.

زمينه فعاليت زنان متخصص و فرهيخته باید در دولت فراهم شود

قائم مقام سياسي جامعه اسلامي زينب(س) گفت: اتاق فکر جامعه زينب(س) مجددا فعاليت خود را شروع کرده و اکنون در حال رصد برنامه‌هاي دولت و کابينه پيشنهادي رييس جمهور است.

رضايي با بيان اينکه  انتظار داشتيم از حضور زنان در کابينه دولت بهره‌مند مي‌شديم، گفت: از دکتر روحاني خواستاريم تا مانند رؤساي جمهور پيشين با حوزه زنان برخورد نکرده و زمينه فعاليت  اين قشر مؤثر در جامعه را بيش از پيش فراهم آورد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار