طی این گزارش خبرنگار ما سعی دارد تا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته احزاب و تشکل‌های سیاسی را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، بعد از برگزاری انتخابات باشکوه 24 خرداد تشکل‌های سیاسی تا حدودی از تکاپوی زمان انتخابات فاصله گرفته‌اند اما فعالیت‌های آنان در قالب ارائه توصیه و رهنمودهایی به رئیس‌جمهور منتخب برای چینش کابینه ادامه دارد.

بر این اساس خبرنگار ما طی این گزارش سعی دارد تا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته احزاب  و تشکل‌های سیاسی را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کند.



دولت تدبیر واميد براي گسترش فرهنگ مهدوي تلاش كند



"محمد‌نبی حبیبی" دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی  در پايان نشست دبيران این حزب گفت: اميدوارم دولت تدبیر و اميد براي گسترش فرهنگ مهدوي در جامعه تلاش كند.



برگزاري انتخابات در بالاترين سطح امنيت از دستاوردهاي سربازان گمنام امام زمان (عج) است



"حميدرضا ترقي" عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: بي‌اعتمادي در ميان گروه هاي اپوزيسيون خارج از کشور و برگزاري انتخابات رياست جمهوري يازدهم در بالاترين سطح امنيت، از دستاوردهاي با ارزش سربازان گمنام امام زمان (عج) است.


دولت يازدهم با برنامه‌ريزي صحيح از فضاي همبستگي به وجود آمده استفاده کند



"محمدرضا راه‌چمنی" دبیر کل حزب وحدت همکاری ملی ایران اسلامی گفت: فضای دلبستگی که بین مردم و نظام جمهوری اسلامی بوجود آمده موجب همبستگی و همکاری ملی شده و باید از این ظرفیت به خوبي استفاده شود.


 
دلایل پیروزی حجت‌السلام‌والمسلمین روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری









امیر محبیان تحلیل‌گر مسایل سیاسی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که یک تیرماه برگزار شد، درباره دلایل پیروزی حجت‌السلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما اگر به فرآیند شکل‌گیری انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم انقلاب توسط آرمانگرایان به وجود می‌آید و آنان کسانی هستند که آرمان‌های متعالی را در نظر دارند و براساس آن جامعه را به پیش می‌برند.


وی ادامه داد: و در مرحله بعد مصلحت گرایان هستند که تلاش می‌کنند آرمان‌ها را به نقطه تحقق برسانند؛ یک مساله‎ای که از ابتدای انقلاب اسلامی ما رخ داده و شاید یک ذهنیت غلط بوده، این است که در ذهن مردم ما اینگونه شکل گرفته که گویا آرمان‌گرایی با جامعه بسته و انقباضی مترادف است و از آن طرف هم مصلحت گرایی با جامعه باز و انبساطی مترادف است.


این تحلیل‌گر مسایل سیاسی با بیان اینکه چرخش رخ داده چندان عجیب نبود ادامه داد: حجت‌السلام و المسلمین دکتر روحانی هیچ گاه خود را اصلاح‌طلب نخوانده است  بلکه خود را مستقل می‌داند و هیچ تردیدی هم وجود ندارد که در این مسیر جریان اصول‌گرا به یک مفهوم در کنار حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نبوده و جریان اجتماعی اصلاح طلب از وی حمایت کرده‌اند؛ هر چند که می‌دانیم که کاندیدای مطلوب جریان اصلاح‌طلب حجت السلام و المسلمین روحانی نبوده و در بحث‌هایی که در درون آنان و یا در جلساتشان مطرح است اینگونه مشخص است که در واقع حجت‌السلام و المسلمین دکتر روحانی کاندیدای حداقلی آنان تلقی می‌شود.



باید همگی به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم تا بتوانیم از پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم








 
"محمدرضا باهنر" در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری انتظار و مطالبه داشتند محقق شد و حضور مردم بسیار چشمگیر و خوب بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به برخی تحلیل‌های داخلی و خارجی درباره کاهش مشارکت مردم در انتخابات که مدتها قبل از برگزاری انتخابات ارائه شده بود اشاره کرد و گفت: عده‌ای تحلیل می‌کردند که مردم سر صندوق‌های رای نمی‌آیند و یا اینکه مشارکت‌شان کاهش می‌یابد و عمده دلایل آن را وضعیت نابسامان اقتصادی ذکر می‌کردند اما خوشبختانه دیدیم که مردم هوشیار هستند و پای نظام خود ایستاده‌اند.


گروه‌های مختلف طی هفته گذشته دیدارهای جداگانه‌ای را با رئیس‌جمهور منتخب برگزار کردند و طی این دیدارها بحث‌های مفصلی صورت گرفت.



گزارش غضنفری از آخرین وضعیت بخش‌های صنعت، معدن و تجارت به رئيس‌جمهور منتخب



"مهدی غضنفری" وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان خود با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با دکتر حسن روحانی دیدار و گفت و گو کرد.

وی پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: گزارشی منسجم در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت ازجمله آخرین وضعیت راهبردی از واردات و صادرات ، تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی و تجارت خارجی به رئیس جمهوری منتخب ارائه شد.

غضنفری این جلسه را صمیمی خواند و گفت که کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان اقتصادی دکتر روحانی مسائل باقیمانده از جمله تنظیم بازار، قیمت کالاها و نمایشگاه‌ها را بررسی می‌کنند.



حجت‌الاسلام روحاني بانمايندگان مجلس خبرگان ديدار کرد/ اعلام حمايت حوزه علميه از رئيس‌جمهور منتخب مردم



آيت‌الله موحدی كرمانی، ‌آيت‌الله مجتهد شبستری و همچنين آيت‌الله حسينی بوشهری از اعضاي مجلس خبرگان رهبري با حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئیس‌جمهور منتخب ديدار كردند.

 



در این دیدار حضرات آیات محمدعلی موحدی كرمانی، محسن مجتهد شبستری، سیدهاشم حسینی بوشهری مراتب تبریک نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را به مناسبت انتخاب حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران اعلام و برای وی آرزوی موفقیت كردند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این دیدار به نمایندگی از حوزه‌های علمیه كشور مراتب تبریك و اعلام حمایت و همكاری حوزه ها با رئیس جمهوری منتخب ملت ایران و دولت یازدهم را اعلام كرد.


نبايد براي رئيس جمهور منتخب تعيين و تکليف کنيم



"سيد محمد غرضي" صبح روز شنبه یک تیرماه در حاشيه نشست با هوادارانش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظيفه و تعهد داشتم، پس از اعلام نتايج به برنده انتخابات تبريک بگويم که طي يادداشت منتشره اين وظيفه را انجام دادم.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: مهمترين اولويت کشور اين است که همه احزاب و گروه‌ها با "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني" همکاري کنند و ما نبايد تعيين کننده اولويت کاري دولت باشيم بلکه شخص رئيس جمهور است که اولويت‌ها را تشخيص مي‌دهد.




آيت‌الله هاشمي در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب : شور جوانان پس از حماسه سياسي پشتوانه‌اي عظيم براي دولت يازدهم است



"حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني"، رئيس جمهوري منتخب مردم ايران صبح شنبه یکم تیرماه با "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ديدار و گفتگو كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در این دیدار با تبريك مجدد پيروزي "حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني" در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، براي ايشان و دولت آينده، آرزوي توفيق و موفقيت روزافزون كرد.


 




"آيت‌الله هاشمي رفسنجاني"، با تقدير از گفتمان اعتدال و مشي تدبير و عقلانيت "دكتر حسن روحاني" كه آغاز فصلي نو در روند اجرايي كشور را نويد مي‌دهد، گفت: شور و اميدي كه در جامعه به ويژه در دل جوانان اين مرز و بوم پس از حماسه سياسي 24 خرداد ايجاد شده است، سرمايه و پشتوانه‌اي عظيم و بي‌بديل براي دولت يازدهم است.




جزئيات ديدار محمدرضا عارف با رئيس جمهور منتخب ملت



"محمدرضا عارف" در تشریح دیدارش با رئیس جمهور منتخب به رفاقت 40 ساله‌اش با حجت‌الاسلام روحانی اشاره کرد و گفت: جلسه امروز جلسه دوستانه‌ای بود و نقطه نظراتم را درباره دولت مطرح کردم و اعلام آمادگی شد در هر زمینه‌ای که دکتر روحانی تشخیص بدهد هم خودم و هم تیمی که با من همکاری می‌کند به دولت کمک کنیم و ایشان هم از این موضوع استقبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مطالبات مردم مورد بررسی قرار گرفت و مروری هم بر وضعیت کشور شد.



درخواست جبهه پيروان براي ديدار با "حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني"



سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری طی گفتگویی با خبرنگار ما  از درخواست رسمي اين جبهه برای دیدار با حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی خبر داد.



تشکیل هیئت 8 نفره جامعه روحانیت مبارز برای دیدار با رییس جمهور منتخب







"حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي" با اشاره به جلسه  روز گذشته جامعه روحانیت مبارز  و تشکيل هيئت 8 نفره این تشکل، اظهار داشت: جامعه روحانيت مبارز هيئت هشت نفره‌ای را به نمايندگي اعضاي اين تشکل برای دیدار با "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني" مشخص کرده‌ است.



کابينه فراجناحي توان کارشناسي کشور را بالا مي‌برد/خط قرمز کابينه رئيس‌جمهور منتخب افراطي‌گري است




"غلامعلي دهقان"  سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: کابينه فراجناحي يعني کابينه‌اي که ظرفيت آن را دارد تا ديدگاه‌ها و نظرات مختلف و بعضا مخالف را بشنود و بهترين‌ها را براساس مصلحت کشور انتخاب کند.



وزیر امور اقتصادی و دارایی با "حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی" دیدار کرد



"سید شمس الدین حسینی" وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه دوشنبه با حضور در محل استقرار رییس جمهوری منتخب ملت ایران با وي دیدار کرد.


دیدار وزیر کشور با رییس جمهوری منتخب ملت ايران



وزیرکشور با حضور در محل استقرار موقت "حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی" رییس جمهوری منتخب ملت ایران با وی دیدار کرد.


اظهار جالب توجه "غلامحسین الهام"  مبني بر اينکه "احمدي‌نژاد" در زمان ظهور امام عصر(عج) با رجعتي دوباره باز خواهد گشت" با واکنش‌هایی همراه بود.


کساني که در خصوص رجعت اظهارنظر مي‌کنند، افراد بي اطلاعي هستند



"آيت الله محسن مجتهد شبستري" عضو مجلس خبرگان رهبري در واکنش به این اظهاررات الهام گفت: کساني که راجع به ظهور و رجعت امام زمان (عج) اظهارنظر مي‌کنند، افراد بي اطلاعي هستند.



نبايد عده‌اي به صورت گزاف از رجعت صحبت کنند/ اينها مسائل را دست پايين گرفته‌اند



"آيت‌الله حسن ممدوحي" عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: رجعت يک مسئله بسيار پيچيده است و قطعا اتفاق خواهد افتاد اما چگونه انجام شدن آن نياز به علم بالايي دارد، نبايد عده‌اي به صورت گزاف اين گونه مسائل را بيان کنند چرا که بايد روايات را درست فهميد لذا از مسئولين تقاضا مي‌کنيم وارد اين گونه حريم‌ها نشوند که مفيد نيست و به ضرر خودشان خواهد بود.
 


همایش تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام روحانی هفته گذشته در هتل اسپیناس با حضور چهره‎‌های مختلف اصلاحات و اصولگرا برگزار شد.


اصولگرا و اصلاح‌طلبان بودن در کابینه یازدهم مطرح نیست



"محمدرضا خاتمی" در حاشیه همایش "تقدیر از عارف، حمایت از روحانی" در جمع خبرنگاران پاسخ به سوالی مبنی بر مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت روحانی گفت: برنامه‌هایی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی ارائه داده‌اند، مواضع ایشان هم در محتوا و هم در شعار به گونه‌ای بود که اصلاح طلبان از آن حمایت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان هر کمکی که بتوانند برای اجرای برنامه‌های رئیس جمهور منتخب انجام دهند، کوتاهی نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در کابینه یازدهم اصولگرا و یا اصلاح‌طلب بودن زیاد مطرح نیست بلکه برنامه‌ها حائز اهمیت هستند.



خاتمي: باید در عین پافشاری بر مطالباتمان دولت و ریاست آن را یاری کنیم



"محمد خاتمي" در پيامش به همایش" تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی" تاکيد کرد: باید در عین پافشاری بر مطالباتمان که در مواضع حجت‌الاسلام و المسلمي دکتر حسن روحانی به خوبی بیان شده، دولت و ریاست آن را یاری کنیم.



کسي از رئيس‌جمهور منتخب سهم‌ نمي‌خواهد



"مجید انصاری" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی" گفت: کسی به دنبال سهم‌خواهی از حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی نیست اما فضای عمومی می‌خواهد به گفتمان تحول‌خواهی بر پایه عقل‌گرایی و تعامل سازنده، احترام به نخبگان، شایسته‌سالاری و گفتمان اصلاح‌طلبی پیگیری شود و این یک مطالبه جدی است.



خوشحالی مردم در خیابان‌ها اثر کوچکی از انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی بود



"محمدرضا نعمت‌زاده" رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در همایش تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی گفت: خوشحالی در خیابان‌ها تنها اثر کوچکی از انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی بود، خوشحالی اصلی در دلهای مردم است که نتیجه آن در آینده محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار