نوبت صبح جلسه علني امروز در حالي برگزار شد که با حاشيه‌هاي داغ تر از متن همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران هفتمين جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي ساعت 8 و 20 دقيقه صبح امروز (پنج شنبه) شروع شد و نمايندگان پس از بررسي صلاحيت "محمدرضا نعمت‌زاده" وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت بررسي صلاحيت جعفر ميلي‌منفرد وزير پيشنهادي علوم تحقيقات و فناوري را در دستور کار قرار دادند.  
 
اما بررسي صلاحيت اين وزير پيشنهادي حاشيه‌هايي را در پي داشت به طوري که کارخانه، دهقان و فياضي به عنوان مخالفان جعفر ميلي‌منفرد در پشت جايگاه مستقر شده و نطق کردند.
 
در بخشي از نطق بشيري نماينده ورامين فيلمي همراه با چند اسلايد عکس از مانيتور بزرگ مجلس شوراي اسلامي به نمايش گذاشته شد در حالي که اين تصاوير از شبکه خبر به صورت زنده پخش نشد، در فيلم منتشر شده شخصي در جمع چند نفر از نمازگران مسجدي سخنراني مي‌کرد که صداي آن نيز زياد واضح نبود ولي در  آن فيلم فرد مورد نظر خصوص ارسال پيامک و... مطالبي بيان کرد.  
 
هم چنين در عکس‌هاي منتشر شده نيز تصاوير جعفر ميلي منفرد در کنار برخي از افراد وجود داشت که با خط قرمز وزير پيشنهادي علوم مشخص شده بود.
 
در ادامه علي مطهري و مسعود پزشکيان به عنوان موافقان وزير پيشنهادي علوم تحقيقات و فناوري در جايگاه قرار گرفت و نطق ايراد کردند پزشکيان در حالي که با استناد به کلام الله مجيد رواياتي از حضرت رسول اکرم (ص) و نهج البلاغه و... نطق مي‌کرد در بين نطق وي عده‌اي از نمايندگان با تذکر و با صداي بلند مانع از ادامه نطق وي بودند.  
 
جالب آن که طبق قانون اساسي هر نماينده در اظهارنظر آزاد بوده و مي‌تواند در هر حوزه‌اي اظهارنظر کند.
 
وقتي پزشکيان پس از اتمام نطق خود از جايگاه پايين آمد تعدادي از نماينده‌ها در کنار صندلي وي جمع شده و با تندي با وي مشاجره مي‌کردند که آقايان پژمان‌فر، سالک، سليمي، بذرپاش، زارعي، زاکاني و.. از جمله اين افراد بودند.
 
تجمع اين افراد به حدي شد که علي لاريجاني از پشت تريبون به انان گفت آقايان سکوت را رعايت کنيد وي حتي اسامي افراد را برد و گفت آقاي سالک و آقاي پژمان فر لطفا در صندلي‌هاي خود مستقر شويد.  
 
واکنش به نطق پزشکان و علي مطهري هم چنان در صحن علني ادامه دارد.

آقای رسایی حداقل‌های انضباط را باید رعایت کرد

در حالی که حجت‌الاسلام حمید رسایی به عنوان مخالف وزیر فرهنگ در جایگاه قرار گرفت نطق خود را شروع کرد که طبق آئین‌نامه داخلی مجلس فقط 15 دقیقه زمان داشت امام پس از اتمام وقتش و علی‌رغم اخطار عضو هیات رئیسه از جایگاه پایین نیامد به طوری که حجت‌‌الاسلام ابوترابی‌فرد که در غیاب علی ‌لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت؛ آقای رسایی حداقل‌های انضباط را باید رعایت کرد.  
 
مذاکره لاریجانی و دکتر روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی دو روز گذشته ساعاتی پس از شروع جلسه علنی مجلس در صحن حضور یافت به طوری که امروز نیز ساعت 9:32 با همراهی ابوترابی‌فرد وارد صحن علنی مجلس شد و پس از حدود نیم ساعت که همزمان دو رئیس در یک صحن بودند به طوری که ساعت 10:3 علی لاریجانی از صندلی خود پایین آمد و پس از دقایقی بحث و گفتگو با حسن روحانی صحن علنی مجلس را ترک کرد.
 
البته لحظات ورود و خروج روسای دو قوه مقننه و مجریه در صحن علنی برای عکاسان و تصویربرداران یکی از لحظات حساس به شمار می‌رود چرا که در جلسه علنی امروز یکی از تصویربرداران از ثبت این لحظه غافل ماند که همین موضوع باعث درگیری وی با خبرنگار همراهش شد.  
 
نماینده فیلم بردار

در حالی جلسه علنی امروز توسط صدها دوربین ضبط و ثبت می‌شد و همزمان از طریق شبکه خبر به طور زنده پخش می‌شد اما یکی از نمایندگان تهران با در دست داشتن دوربین اقدام به فیلمبرداری در صحن علنی و در خلال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فیلمبرداری می‌کرد.  
 
تذکرات تمام نشدنی لاریجانی 

طبق روال سه روز گذشته امروز نیز علی لاریجانی به منظور حفظ نظم و انضباط صحن علنی بارها به نمایندگان تذکر داد و مهمترین تذکرات زمانی بود که تعدادی از نمایندگان پس از نطق مسعود پزشکیان گرد وی حلقه زده و با وی با تندی صحبت کردند.  
 
دومین وزیر بی‌مخالف

نمایندگان در حالی روز گذشته بدون مخالفت رای اعتماد به وزیر دفاع را بررسی کردند که امروز عبدالرضا رحمانی فضلی دومین وزیر پیشنهادی بود که صلاحیت وی بدون مخالفت بررسی شد.  
 
زنگ پایان

زنگ پایان هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ساعت 12:30 به صدا درآمد.  
 

انتهاي پيام/
برچسب ها: حاشیه ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار