جوان تبريزی و حافظ كل قرآن كريم عنوان برتر مسابقات قرآن جايزه بزرگ دبی الدوليه را از آن خود كرد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ميلاد عاشقی، حافظ كل قرآن كريم ، پس از بازگشت از مسابقات بين‌المللی دبی عنوان كرد: هفدهمين دوره مسابقات جايزه بزرگ دبی عبدالوليه با عنوان «السلام عليك يا ايها النبی» از اول تا بيستم رمضان برگزار شد.

وی با بيان اينكه مسابقات شامل دو رشته شخصيت اسلامی و حفظ كل بود، اظهار كرد: رشته شخصيت‌های اسلامی از اول رمضان و رشته حفظ كل از هشتم رمضان شروع شد که محدوديت سنی اين مسابقات زير 21 سال بود.

عاشقی افزود: 76 نفر در آزمون ورودی مسابقات انتخاب شده و به مرحله بعدی راه يافتند كه در مرحله بعدی در كل 5 سؤال پرسيده شد و در هنگام قرائت رئيس مسابقات ابراهيم بو ملحه، مدير مسابقات عبدالعزيز سلطان العلما و سفير ايران در امارات نيز در سالن حضور داشتند.

وی گفت: در روز اختتاميه با اينكه قرائتم بسیار خوب بود، فقط به عنوان نفر برتر معرفی شده و نفر اول مسابقات از كشور عربستان، نفر دوم از كشور چات و نفر سوم از كشور نيجريه برگزيده شدند.

این حافظ كل قرآن كريم تأكيد كرد: داوری مسابقات كاملا جنبه سليقه‌ای داشته و معيارهای داوری كلا متفاوت بود، داوران مسابقات از كشورهای تايلند، مصر، عربستان، الجزاير و سوريه بودند.

وی همچنين در رابطه با امتحان كارشناسی ارشد علوم قرآن و حديث گفت: اين آزمون شامل دو مرحله است كه در مرحله اول قبول شده‌ام و مرحله دوم كه همان مرحله حسن حفظ است در شهريورماه برگزار خواهد شد كه در صورت قبولی در مرحله دوم می‌توانم تحصيلات در مقطع كارشناسی ارشد را آغاز كنم.

وی در انتها افزود: مسابقاتی كه در امارات برگزار شد يك نوع تجربه بود و اميد است كه بتوانيم در سال‌های آتی مقام‌های برتر را از آن خود كنيم. /ب

برچسب ها: مسابقه ، برتر ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.