اولين كنفرانس بين‌المللي مهندسي معدن، فرآوري مواد معدني، متالورژي و محيط زيست در استان زنجان برگزار مي‌شود.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان،دبير اجرايي این كنفرانس، گفت : دانشگاه زنجان از ۲۵ تا ۳۰ شهريورماه  امسال ميزبان اين كنفرانس خواهد بود و هدف از برگزاري اين كنفرانس انتقال تكنولوژي و دانش معدنكاري و نفت از كشورهاي مستقل مشترك‌المنافع مانند روسيه است كه زمينه ايجاد همكاري‌هاي في‌مابين را دنبال مي‌كند.

مرادخاني با اشاره به اينكه ۵۰ مقاله خارجي و ۳۲۰ مقاله داخلي به دبيرخانه كنفرانس رسيده است افزود: مقالات خارجي از كشورهاي روسيه، آلمان، انگلستان، قزاقستان، قرقيزستان، استوني، ازبكستان، بنين و استراليا به دبيرخانه كنفرانس ارسال شده است.

دبير علمي جشنواره با اعلام اينكه ۶۹ عضو هيأت علمي از دانشگاه‌هاي معتبر داخلي و خارجي مسئوليت داوري مقالات را عهده‌دار بودند، تصريح كرد: نتايج نهايي داوري مقالات ۲۱ مردادماه امسال توسط دبيرخانه كنفرانس اطلاع‌رساني خواهد شد.

دوست‌محمدي درخصوص محورهاي مقالات نيز اظهار كرد: اين محورها مشتمل بر حوزه اكتشاف معدن بوده كه موضوعاتي همچون ژئوفيزيك، ژئوشيمي، دورسنجي، ژئوتكنيك، زمين‌شناسي مهندسي و مهندسي آب را شامل مي‌شد.

 دبیر علمي اولين كنفرانس بين‌المللي معدن زنجان ادامه داد: محوريت ديگر مقالات حوزه استخراج معدن بود كه موضوعاتي نظير حفاري، آتش‌باري، روش‌هاي استخراج و طراحي معادن روباز و زيرزميني را دربرمي‌گيرد.

د وست محمدی افزود:فرآوري مواد معدني، حوزه نفت و گاز و مسائل زيست‌محيطي مرتبط با معدن ديگر محوريت مقالات علمي اين كنفرانس را شامل مي‌شود.

وی با اشاره به اينكه ايران يكي از كشورهاي معدني دنيا محسوب مي‌شود، گفت: زنجان يكي از استان‌هاي غني و تنوع‌دار معدني ايران است و با توجه به قرارگيري معدن سرب و روي انگوران در استان ظرفيت‌هاي اقتصادي را ايجاد كرده است.

دبير علمي اولين كنفرانس بين‌المللي معدن تصريح كرد: معدن پايه و اساس اقتصاد و صنعت است و توجه به آن، رشد پايدار را سبب مي‌شود كه برگزاري اين كنفرانس هدف ارتقاي سطح دانش و تكنولوژي معدنكاران و فعالان اين حوزه را دنبال مي‌كند.

گفتنی است، اين كنفرانس به حالت گردشي در كشورهاي ايران، روسيه و قزاقستان به صورت دوسالانه و با حمايت معاونت برنامه‌ريزي استانداري زنجان برگزار مي‌شودب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.