کشتار هزاران زن و مرد بی‌دفاع مصري که خواهان حقوق شهروندی و دموکراسی حقیقی هستند، لکه ننگي است که هیچ گاه از حافظه تاریخی آزادگان جهان پاک نخواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی در محکومیت کشتار بي‌رحمانه مردم مظلوم مصر بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بيانيه به شرح زير است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

 "ما درباره آنچه در مصر رخ می دهد نگران هستیم. احتمال بروز جنگ داخلی هر روز بیشتر می شود. این امر فاجعه ای با پیامدهای وخیم خواهد بود."امام خامنه ای(مدظله العالی)

قیام‌های عدالت خواهانه ملت‌های مسلمان منطقه در دو سال اخیر علیه رژیم‌های مستبد و سرسپرده‌ به نظام سلطه جهانی آغاز روند تحقق اراده ملت‌های بیدار بر سرنوشت خود بود. اراده‌ای که بیش از هر چیز طومار نظم سیاسی تحمیل شده از سوی غرب برمنطقه پس از جنگ جهانی دوم را در هم پیچید و در نتیجه زنگ خطر از دست رفتن منطقه استراتژیک غرب آسیا و شمال آفریقا برای نظام سلطه به محوریت آمریکا به صدا درآمد و سناریوی انقلاب‌های معکوس جهت مهار موج بیداری ملت‌ها مسلمان و جلوگیری از بالفعل شدن اندیشه اسلامی سیاسی در جهان اسلام به عنوان خطرناک‌ترین تهدید بلند مدت منافع استکبار جهانی و صهیونیستی بین‌الملل به جریان افتاد.

 امروز مصر با توطئه بزرگی روبه رو است که هدف از آن،جز سوق دادن این کشور  به سمت جنگ داخلی و برادر کشی نیست.

متأسفانه در روزهای اخیر شاهد جنایات متعدد از سوی دولت نامشروع و غیرقانونی حاکم بر مصر و نیروهای امنیتی این کشور در سرکوب ناجوانمردانه اعتراضات مردمی بوده‌ایم.کشتار هزاران زن و مرد بی‌دفاع  که فقط خواهان حقوق شهروندی و دموکراسی حقیقی هستند، لکه ننگینی است که هیچ گاه از حافظه تاریخی آزادگان جهان پاک نخواهد شد.

بی‌تردید این‌گونه اقدامات خصمانه که در راستای اهداف استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین‌الملل طراحی و اجرا می‌شود، گواه آشکاری بر ترس و واهمه بیش از پیش دشمنان از گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان بوده و دستاوردی جز تأخیر در به بار نشستن اهداف انقلابیون و درگیر شدن ملت متمدن مصر به جنگ خانمان برانداز داخلی نخواهد داشت.

بسیج دانشجویی ضمن  محکومیت شدید قتل عام مردم، توسط ارتش و نیروهای امنیتی مصر و اعلام همبستگی با خانواده شهدا و مجروحین حوادث مصیبت بار اخیر، از سازمان‌های جهانی  خواستار است  به شعارهای خود مبنی بر احترام به آراء ملت‌ها، رعایت حقوق بشر و صیانت از حقوق اساسی شهروندی مانند حق اعتراض مسالمت‌آمیز عمل نمایند و مسببان این جنایت را به اتهام جنایت علیه بشریت محاکمه کنند .
 
همچنین به گروههای سیاسی مصر هشدار می‌دهد اگر گروههای سیاسی و مذهبی مصر به عواقب این درگیری نیندیشند و در جهت رسیدن به توافق جمعی حاصل از اراده  همه مردم نیل نکنند دیری نخواهد پایید که دشمنان اسلام و انسانیت ؛ همان صهیونیست‌های جنایتکار با ایجاد تفرقه قومی و مذهبی از آتش افروخته شده جنگ داخلی، اهداف شوم خود که همان رویای تسلط از نیل تا فرات است را دست یافتنی‌تر ببینند.

لذا از همه گروه‌های سیاسی انتظار میرود با اتحاد کلمه موجب پایان اقدامات خشونت آمیز دولت غیرقانونی موجود گشته و هر چه سریعتر مقدمات برپایی انتخابات قانونی و به دور از هرگونه دیکتاتوری را فراهم نمایند.
 
روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، سازمان ، بسیج ، دانشجویی ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار