مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: در راستای ارايه خدمات آموزشی به زندانیان و زمینه‌سازی حضور سعادتمندانه آنان در جامعه پس از آزادی، 3 هزار و 391 زندانی واجد شرایط، در 15ماه گذشته تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتهای هنرهای دستی قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رضا پوستچی اظهار كرد: ریشه بسیاری از جرايم بیکاری است كه از عدم مهارت‌های مفید شغلی بروز مي‌يابد، بنابراين برای حذف ریشه‌های مبادرت جرم در این عرصه و توانمندسازی زندانیان برای فراگیری فنون و مهارت‌های مناسب که می‌تواند زمینه اشتغال آنان پس از آزادی را فراهم آورد، در 15 ماه گذشته زندانیان در بیش از 50 رشته تحت آموزش قرار گرفتند.

 وي تصریح کرد:  از این تعداد 2965 نفر از زندانیان در آزمون های پایان دوره موفق به کسب نمره قبولی  شدند که گواهی های آنان از سوی مبادی ذیربط صادر و به آنها اعطا شده است.

 پوستچي گفت: در حال حاضرنیز  568 نفر زندانی در زندان‌های تابعه استان در بیش از 30 رشته فنی حرفه‌ای و هنری مانند جوشکاری، آرایشگری، آشپزی، خیاطی، خبازی، برق ساختمان، برق خودرو، مکانیک خودرو، بنايی و ... و همچنین رشته‌های فرهنگی مانند کتابداری، مربی‌گری قرآن و  امور موسیقی تحت آموزش دور جدید کلاس‌های مربوطه هستند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.