پزشکان با مطالعه بر روي انواع غذاها و ميوه ها و سبزيجات دريافته‌اند که دونده‌ها براي بهتر شدن استقامت بدني و کسب نتيجه‌ي بهتر در مسابقات بايد رژيم غذايي خاصي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ دوندگان به دليل سوخت و سازي بالايي که براي انجام ورزش دارند بهتر است که از غلات سبوس دار در وعده‌هاي غذايي خود استفاده کنند.

گفتني است از جمله مواد غذايي مفيد براي دوندگان برنج سفيد و همينطور برنج قهوه‌اي است که علاوه بر هضم آسان در معده و روده سرشار از انواع ويتامين‌ها مانند ويتامين E است.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند همينطور مصرف گوشت گاو به دليل دارا بودن پروتئين بالا مي‌تواند باعث بهبود سرعت رشد و ترميم عضلات شود.

علاوه بر اين آهن بالاي موجود در گوشت گاو براي رفع مشکل کم خوني به ويژه درهنگام بروز زخم‌ها و  آسييب‌ديدگي‌ها مفيد خواهد بود.

پزشکان مصرف موادي مانند تخم مرغ، ماست، بادام و همينطر موز را نيز به دوندگان توصيه مي‌کنند زيرا باعث افزايش قدرت ايمني بدن و همينطور بهبود عملکرد عضلات مي‌شود.

پزشکان در کنار خوردن جامدات شامل غذاها، ميوه‌ها و سبزيجات مصرف مايعات سالم مانند آب، دوغ و عرقيجات گياهي و پرهيز از نوشابه‌هاي گازدار را به دونده‌ها توصيه مي‌کنند.
برچسب ها: دونده ، غذا ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار