عضو هيات مديره انجمن انبوه سازان ايران گفت: زمزمه هايي در خصوص اعطاي حق خريد و فروش و واگذاري مسكن مهر توسط متقاضيان مسکن مهر پاسخي براي تقاضاي واقعي مسکن نيست و بازار تجارت مسکن را تقويت مي سازد.

محمد علي پورشيرازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در طي چند سال اخير مسکن در زاويه خارج از دسترس مردم قرار گرفته،‌ گفت: نياز متقاضيان مسکن به دليل سرازيري مردم به شهر ها و کلانشهر ها در سايه سياست گذاري هاي نادرست امروز تشديد شده، که در پي آن بي توجهي به قوانين شهر و شهرسازي و ... شکل گرفته است.

وي خاطر نشان کرد: در جهان مسکن کالاي مصرفي است و در چارچوب تفکر اقتصادي مسکن به عنوان کالاي سرمايه اي قرار نمي گيرد به طوري که در اکثر کشورها خريد و فروش املاک براي کسب سود بيشتر مردود شده اين در حالي است که در کشور ما مسکن به عنوان کالاي سرمايه اي مطرح مي شود و اين نظريه امروز متاسفانه بيشتر مورد تاکيد قرار مي گيرد.

عضو هيات مديره انجمن انبوه سازان ايران، با اشاره به اينکه نگرش سرمايه در بازار مسکن منجر به تغيير تعريف علم اقتصاد در خصوص تاثير رکود و رونق بر روي قيمت ها شده اظهار داشت: بر اساس علم اقتصاد، رکود منجر به کاهش قيمت ها و رونق منجر به افزايش قيمت ها مي شود ولي امروز نگرش سرمايه اي به مسکن، در شرايط رکود تداوم افزايش قيمت ها را به دنبال داشته است.

به گفته وي دو ماراتن تغيير قيمت ها و در نتيجه افزايش قيمت مسکن به همراه دارد، تصريح کرد: صنعت ساختمان با بيش از 260 فعاليت اقتصادي در ارتباط است که کوچکترين نوسان قيمت در بازار اقتصاد کشور بر اين بازار تاثير گذار خواهد بود.
 
پورشيرازي، با بيان اينکه در طي 3 ماهه آينده سياست هاي دولت سرنوشت بازار را مشخص خواهدکرد، خاطر نشان کرد: بازار مسکن چشم به سياست ها و صحبت هاي اميد بخش دولت جديد دوخته است که با چه سرعتي اجرايي مي شود.

وي با تاکيد بر اين که به جای ماهی دادن، ماهیگیری را بیاموزیم،‌ بخش از اجراي هدفمندي يارانه ها را اشتباه دانست و گفت:‌ تحول اقتصادی تحت عنوان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها چنانچه درست و مطابق اصول اولیه آن انجام پذیرد منجر به شکوفايي اقتصادي مي شود ولي عدم اختصاص يارانه به واحدهاي توليدي و مواد اوليه موجب شده که همگام با افزايش قيمت آهن و ... قيمت مسکن افزايش يابد.

عضو هيات مديره انجمن انبوه سازان ايران، مصوبات قانوني در کشور در زمره مطالعه شده ترين قوانين مي باشند ولي در زمان اجرا متاسفانه با اعمال سلايق شخصي به بدترين قوانين مبدل مي شوند، تاکيد کرد:‌ مسکن مهر با تفکر درست به شيوه نادرست اجرا شد، که اگر سرمايه اين طرح براي بهبود شرايط سکونت در مناطق محروم کشور سرمايه گذاري مي شود، مهاجرت مردم معضل شهرها و کلانشهر ها را مضاعف نمي ساخت.
 
وي ادامه داد:‌ زمزمه هايي در خصوص اعطاي حق فروش و نقل و انتقال مسکن مهر پاسخي براي تقاضاي واقعي مسکن نيست و بازار تجارت مسکن را تقويت مي سازد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، خرید ، مهر ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار