سرپرست تیم دو و میدانی اعزامی به چهاردهمین دوره مسابقات جهانی گفت: قبل از حضور در مسابقات جهانی هیچ شخصی انتظار رسیدن به فینال را از ملی پوشان نداشت.

عباس صمیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران سرپرست تیم دو و میدانی اعزامی به چهاردهمین دوره مسابقات جهانی گفت: قبل از حضور در مسابقات جهانی هیچ شخصی انتظار رسیدن به فینال را از ملی پوشان نداشت.

وي ضمن اعلام این مطلب گفت: در اعزام ملی پوشان به مسابقات جهانی فدراسیون بهترین تصمیم را گرفت چراکه حضور جوانان در این رقابت ها بهترین گزینه برای کسب تجربه است.

وی اضافه کرد: کارشناسان رقابت های جهانی معتقد هستند ورزشکاری که بخواهد در مسابقات جهانی به مدال برسد باید حداقل 2 مرتبه حضور در این عرصه را تجربه کند، ورزشکاران خارجی نیز با اینکه در رقابت های متعددی شرکت می کنند ولی رکورد اصلی خود را در مسابقات جهانی ثبت نمی کنند.

صمیمی تصریح کرد: اکثر ملی پوشان با آسیب دیدگی به رقابت ها اعزام شدند و در این شرایط کسی انتظار نداشت ملی پوشان به فینال برسند، امیدوارم حضور ملی پوشان در رقابت های جهانی و بین المللی افزایش پیدا کند تا حضور آنها در مراحل نیمه نهایی و فینال قطعی شود.

 وی یاد‌ آور شد:  برادرم، محمود صمیمی، نماینده پرتاب دیسک کشورمان بود و بدون حضور مربی تمرینات آماده سازی خود را پشت سر گذاشت و  من هم در این رقابت ها مربی وی نبودم بلکه به عنوان سرپرست تیم را همراهی کردم.

صمیمی با بیان اینکه تلاش های فدراسیون برای حضور مربی خارجی در ماده پرتاب دیسک بی نتیجه ماند، گفت: متاسفانه در ایران و در ماده پرتاب دیسک هیچ کدام از مربیان پرتابی بالاتر از 60 متر نداشته اند تا بتوانند تجربه شان را در اختيار ملي پوشان قرار دهند و در این شرایط حضور یک مربی خارجی که بتواند هدایت ملی پوشان را بر عهده بگیرد الزامی است، من شاهد بودم که افشین داوری، رئیس فدراسیون دو و میدانی، تلاش هایی را در این خصوص کرد اما این مربیان یا در خواست های مالی زیادی دارند و یا نمی توانند وارد کشور دیگري شوند.

صمیمی تاکید کرد: در ایران ملی پوشان در رقابت هایی حاضر می شوند که نیازی به حضور آنها نیست و این مسئله باعث می شود که از آمادگی آنها در رقابت های مهم کاسته شود، از طرفی کسب تجربه مهم ترین عامل برای کسب موفقیت است و این مهم جز با حضور گسترده در رقابت های مختلف حاصل نمی شود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار