يکي از مقامات وزارت امور خارجه پاکستان در اقدامي به منظور کاهش تنش ها ميان اسلام آباد و دهلي نو بعد از درگيري هاي مرزي در کشمير اعلام کرد پاکستان به زودي بيش از 350 زنداني هندي را آزاد مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ اين مقام پاکستاني تاکيد کرد اکثريت اين زندانيان ماهيگيراني هستند که در آب هاي پاکستان سرگردان شده بودند. آنها احتمالا 24 اوت آزاد مي شوند.بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه پاکستان، هم اکنون 491 زنداني هندي در زندان هاي پاکستان هستند.اين مقام پاکستاني که خواست نامش فاش نشود گفت:« ما انتظار داريم هند اين اقدام مثبت را جبران کند».

هند و پاکستان در هفته هاي اخير يکديگر را به نقض آتش بس 10 ساله در خط کنترل که مرز منطقه مورد مشاجره کشمير است متهم کرده اند.مقامات رسمي پاکستان ابراز اميدواري کردند نشست ميان نواز شريف نخست وزير پاکستان و مانموهان سينگ همتاي هندي وي طبق برنامه قبلي برگزار شود.قرار است شريف و سينگ در ماه سپتامبر در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک ملاقات کنند.

شريف «شروعي تازه» را براي اين دو رقيب مسلح به سلاح هسته اي در جنوب آسيا درخواست کرده است که بعد از استقلال از انگليس در سال 1947 دو بار بر سر کشمير با يکديگر جنگيده اند.
برچسب ها: هند ، زندانی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار