شهرداری منطقه 18با هدف دستیابی به بالاترین سطح آراستگی و نظم و ترتیب درابعاد ظاهری ، اجرائی و رفتاری برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت گواهینامه بین المللی (5s) از سوی شرکت TCS استرالیا شد.

  به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارا ، مهندس محمدصارمی زاده شهردارمنطقه درنشست ممیزی گواهینامه بین المللی طراحی واستقرارنظام آراستگی محیط کارطی سخنانی با بیان حدیث "براستی خداوند زیباست و زیبائی را نیزدوست دارد" اظهار داشت: استقرارنظام آراستگی درمحیط کار، تأثیر بسزائی در زندگی کارکنان داشته و آنها دیگر خستگی ناشی از کار را با خود به منزل نمی برند، زیرا با استقرار این نظام، بخش اعظمی ازدغدغه های فکری آنها کاهش یافته وبا آرامش خاطر به انجام وظایف و مسئولیتهای خود می پردازند.
 
وی همچنین درادامه با اشاره به اهمیت نقش نظم وانضباط درکارهاو امورات روزمره،اظهارداشت: پاکیزه سازی محیط کار،منزل و اتاق شخصی علاوه بر آراستگی محیط ،شادی و طراوت را برای روح و جسم افراد نیز به ارمغان می آورد.
 
شهردارمنطقه 18با ابرازخرسندی ازفراهم آمدن شرایط لازم درحوزه معاونت مالی واداری برای دریافت گواهینامه معتبر بین المللی طراحی واستقرار نظام آراستگی محیط کارتأکیدکرد:ضرورت دارد تجارب بدست آمده ازاین اقدام،به سایرحوزه ها وحتی مناطق دیگر نیز ارائه تا زمینه پیاده سازی این نظام مدیریتی درخانواده بزرگ شهرداری تهران فراهم شود.
 
همچنین دکترمعصوم زاده مدیر کل برنامه ریزی وکنترل عملکرد بودجه حوزه معاونت مالی و اداری شهرداری تهران نیز سخنان خویش را با بیان پیشینه ای از ورود نظام نظام آراستگی محیط کاربه کشور آغازکردو اظهارداشت : این نظام ، ازاویل دهه هفتاد، نخست وارد صنعت شد و پس از آن به دلیل کاربری بودن ، مورداستقبال سایرسازمان ها قرار گرفت وواردسیستم اداری و خدماتی کشور شد و تا کنون نقش زیادی در کاهش خطاهای انسانی و افزایش کیفیت خدمات داشته است.
 
وی همچنین ضمن تقدیرازاقدامات حوزه معاونت مالی و اداری شهرداری منطقه 18برای دریافت این گواهینامه معتبر ،بر تلاش برای حفظ و نگهداری نظام آراستگی از طریق ممیزی مستمر و اجرای نظام انگیزشی مناسب تأکید کرد.
 
برپایه این گزارش ،مهندس داود عباسی معاون مالی و اداری شهردار منطقه 18نیزدرابتدای این نشست ،ضمن ارائه گزارش مبسوطی راازمجموعه اقدامات انجام شده درجهت احرازشرایط لازم برای دریافت این گواهینامه معتبر،اظهار داشت:باتوجه به ماهیت فعالیت های معاونت مالی واداری واهمیت نظم وانضباط درآنها،استقرارنظام آراستگی که در واقع ازسال گذشته دردستور کار این معاونت قرارداشت،براساس یک برنامه عملیاتی،درسه مرحله و طی دو ماه گذشته،اجرائی شد.
 
وی هدف ازاستقراراین نظام رادستیابی به بالاترین سطح آراستگی و نظم وترتیب درابعادظاهری،اجرائی ورفتاری بیان کرد که که درپنج اصل شامل پاک سازی ، انضباط ، پاکیزه سازی ، استاندارد سازی و حفظ آراستگی و بهبود مستمر آن نمایان می شود.
 
عباسی همچنین در پایان سخنان خویش ضمن تأکید بر این نکته که معاونت مالی و اداری ، دریافت این گواهی نامه را سرآغاز حرکت به سوی بهبودمستمر می داند،ازحمایت های بی دریغ شهردار، همراهی مدیران دوائر و مشارکت کارکنان تقدیر کرد.
 
گفتنی است کارشناسان شرکت استرالیائی TCS نیز پس از نشست افتتاحیه ممیزی ،با حضوردردوائرو بخشهای مختلف حوزه معاونت مالی واداری شهرداری منطقه18،شرایط رابرای احرازگواهینامه طراحی واستقرارنظام آراستگی محیط کار  (5s) مطلوب ارزیابی کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار