رئیس حوزه هنری گفت: دنیا برای فرهنگ و هنر ایران اسلامی احترام قائل است و هر وقت ما با زبان هنر صحبت کرده‌ایم، سخنان ما شنیده شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن مومنی‌شریف یکشنبه‌ شب در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: زمانی که بنده حوزه هنری را تحویل گرفتم در بخش سینما در جهت خلاف آب حرکت می‌کردیم اما اکنون همه راه افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: در بخش سینما، حوزه هنری مشکلات خاصی داشت اما الان همه می‌فهمند که حوزه هنری در این بخش چه کاری می‌کند.

رئیس حوزه هنری با اشاره به موفقیت فیلم‌های ساخته شده در حوزه هنری، فیلم «یه حبه قند» را یکی از آثار موفق حوزه هنری دانست که علاوه بر فروش فوق‌العاده آن در داخل کشور، اکنون نیز در کشورهای خارجی اکران می‌شود و برای آن صف می‌کشند.

وی تصریح کرد: فیلم «یه حبه قند» را هم خواص و هم عوام پسندیدند و با استقبال خوبی روبرو شد.

مومنی‌شریف در ادامه به بخش انتشارات حوزه هنری اشاره کرد و با بیان این مطلب که سه عنوان کتاب‌های برتر کشور از آن کتاب‌های منتشر شده حوزه هنری است، گفت: انتشارات این حوزه قبل از ورود بنده تعطیل بود که اکنون سه عنوان اول 10 کتاب برتر به حوزه هنری اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی آسان به کتاب، افزایش کتابفروشی‌ها و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی را از راه‌های توسعه کتابخوانی و فروش تالیفات عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری افزود: حوزه هنری از بیرون سهل به نظر می‌رسد اما کارهای آن پیچیده است و تصمیمات در این حوزه ظرافت‌هایی دارد که باید رعایت شود.

مومنی‌شریف گفت: در حوزه هنری اتفاقاتی افتاد و ما در مسیر درست حرکت کردیم به نوعی که موارد اصلاحی نداشته‌ایم و با وجود اینکه در برخی حوزه‌ها کارها سخت‌تر است اما اشتباه نداشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به موفقیت حوزه هنری در بخش انیمیشن، بخش آموزش را یکی از بخش‌های موفق حوزه هنری دانست و گفت: به این مهم در استان‌ها توجه شده و با اقبال عمومی مواجه بوده است.

مومنی‌شریف ادامه داد: بخش کودک و نوجوان حوزه هنری هم  راه‌اندازی و در بخش توزیع نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس حوزه هنری تعمیر و ساخت سینما در سال‌های گذشته با توجه به اوضاع اقتصادی کشور را یکی دیگر از موفقیت‌های حوزه هنری خواند و تصریح کرد: سینما بهمن سنندج یکی از سینماهای مرمت شده است که اکنون جزو سه سینمای برتر کشور به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات است.

وی در ادامه گفت: فعالیت در بخش بین‌الملل یکی از رویکردهای حوزه هنری است اگرچه نمی‌خواهیم بگوییم که زیاد موفق بوده‌ایم اما امید است در سال‌های آینده کارنامه قابل قبولی در این بخش داشته باشیم.

مومنی‌شریف ادامه داد: دنیا نسبت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی احترام قائل است و هر وقت ما با زبان هنر صحبت کرده‌ایم، سخنان ما شنیده شده است.

رئیس حوزه هنری فرهنگ قومیت‌ها را بخشی از پیکره فرهنگ ملی کشور دانست و گفت: از سال‌ها پیش نگران عدم فعالیت در این حوزه بودیم که اکنون این موضوع به عنوان یکی از رویکردهای حوزه هنری پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: خرده فرهنگ‌ها که در سیطره رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند زیاد آسیب می‌بینند لذا همت در این بخش حفظ خرده فرهنگ‌ها را موجب می‌شود.

مومنی‌شریف در پایان از راه‌اندازی مجله کردی سوره در دفتر ادبیات کردی حوزه هنری استان کردستان خبر داد و گفت: دفتر ادبیات کردی قویتر از گذشته کارهای خود را پیگیری خواهد کرد./ج1

برچسب ها: هنر ، حوزه ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.