در این روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان، علاقه‌مندان به سفر و گردشگری ترجیح می‌دهند به نقاطی بروند که خنک بوده و برایشان تنوعی ایجاد کند، که ما در این گزارش، آبشار پریشان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.






به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه کرمانشاه، هوای آبشار پریشان که سرمایش در زمستان استخوان را می‌سوزاند در این روزهای داغ تابستان گرچه هنوز سوز سرما دارد، ولی فرح‌بخش روح و جان و تنوعی برای گردشگران است.

آبشار پریشان واقع در روستای هدف گردشگری چرمله، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان سنقر و کلیایی از توابع استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

روستای چرمله علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان سنقر در استان کرمانشاه در فاصله 23 کیلومتری شمال شرقی شهر سنقر قرار دارد که دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری از جمله آبشار پریشان است.

این منطقه که آبشار پریشان در آن قرار دارد، دارای اقلیمی کوهستانی، سرد و خشک است و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان بسیار سرد است.

آبشار پریشان یکی از زیباترین و دیدنی ترین آبشارهای استان کرمانشاه است که از ارتفاعات کوه پریشان سرچشمه می‌گیرد.

مناظر اطراف این آبشار به خصوص در بهار و تابستان بسیار تماشایی و جالب توجه است.

محمدرضا ستایش فر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره می‌گوید: کرمانشاه به واقع دارای طبیعت و اقلیمی چهار فصل است.

وی افزود: این گفته تنها یک شعار نیست که شما در هر فصل سال که به کرمانشاه بیایید، همزمان شاهد چهارفصل یک سال در نقاط مختلف استان خواهید بود، یعنی اگر در زمستان به کرمانشاه بیایید، آب وهوای کرمانشاه و شهرستان‌های منطقه اوراماناتش، سرد، آب و هوای قصرشیرین و سرپل ذهاب، گرم، آب و هوای گیلانغرب و دالاهو معتدل بهاری و آب و هوای هرسین و صحنه‌اش پاییزی به نظر می رسد.

این مقام مسئول یادآور شد: این شرایط در تمامی فصول سال قابل مشاهده است به گونه‌ای که اکنون در فصل تابستان به سر می‌بریم، با وجود گرمای هوا در اغلب نقاط کشور و استان، هوای منطقه سنقر و کلیایی خنک است.

ستایش فر تصریح کرد: آبشار پریشان در روستای هدف گردشگری چرمله که یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری استان در شهرستان سنقر و کلیایی محسوب می‌شود در این فصل گرم سال می‌تواند بهترین نقطه برای گردشگران باشد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: هوای خنک و چه بسا سرد اطراف این آبشار که در دیگر فصول سال غالباً به صورت تمام یخ زده است، می‌تواند نشاط آور روح و جان گردشگران تابستانی باشد.

وی تاکید کرد: وجود جاذبه‌های متعدد طبیعی در کنار هزاران جاذبه ارزشمند تاریخی در استان کرمانشاه بهترین فرصت را برای گردشگران ایجاد می‌کند تا با سفری به این دیار، خاطرات به یادماندنی را با خود به همراه ببرند.

اما احسان احمدی نصر، که مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه است نیز سفر به این آبشار دیدنی استان را به گردشگران تابستانی توصیه می‌کند و به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، می‌گوید: گردشگران تابستانی اگر می‌خواهند به آبشار پریشان بروند، لباس گرم یادشان نرود!

او در خصوص ویژگی‌های آبشار پریشان افزود: آبشار پریشان و منظره‌های اطراف آن در دل کوه پریشان مامن و ماوایی امن و ایمن دارند و شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که این منطقه تا این حد بکر و دست نخورده باقیمانده این باشد که راه دسترسی به آن از روستای چرمله تا محل آبشار دور و مقداری ناهموار است.

احمدی نصر یادآور می‌شود: اگرچه راه دسترسی به این آبشار کمی دشوار است اما لذت رسیدن به آبشار، سختی راه را بر گردشگران آسان خواهد کرد.

این مقام مسئول در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اظهارکرد: روستای هدف گردشگری چرمله با همه جاذبه‌هایش به ویژه آبشار پریشان در این فصل گرم سال هم‌چنان برای گردشگران یادآور سوز سرمای زمستان است.

وی خاطرنشان کرد: وجود 14 روستای هدف گردشگری در استان و در کنار آن 50 منطقه نمونه گردشگری بر غنای تاریخی باستانی دیار سنگ و آب دوچندان افزده است.

احمدی نصر در پایان از گردشگران و مسافرین تابستانی دعوت کرد که مهمان استان کرمانشاه و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی شمارش باشند.

... یادتان نرود، اگر می‌خواهید به آبشار پریشان بروید، لباس گرم همراه‌تان باشد! /ش
برچسب ها: گرم ، طاقت ، فرسای ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.