سرکنسولگری ایران در بصره گفت: روزانه نزدیک به 4 هزار ویزا برای سفر زوار عراقی به ایران صادر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ حمیدرضا مختص‌آبادی در نخستین میزگرد بررسی موانع صادرات ایران به به عراق در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر روابط خوبی در زمینه تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق برقرار است.

وی گفت: عراقی‌ها تمایل زیادی به نقش‌آفرینی بیشتر تجار ایرانی در بازار این کشور دارند که در این زمینه باید بیش از پیش تلاش شود.

سرکنسولگری ایران در بصره در ادامه خاطرنشان کرد: خوزستان و بصره از جایگاه مهمی در مبادلات تجاری دو کشور ایران و عراق برخوردار هستند.

وی همچنین  با اشاره به سهم 765 میلیون دلاری خوزستان در صادرات کالا به عراق اظهار کرد: سهم بازرگانان خوزستانی از حجم کل مبادلات سالانه کشور کمتر از یک میلیارد دلار است که این نیاز به بازنگری و توجه بیشتری دارد.

مختص‌آبادی در ادامه با اشاره به اینکه تجار، بازرگانان و صنعتگران خوزستانی باید از وضعیت عراق آن هم به دلیل همجواری و نزدیکی به این کشور اطلاعات کافی را داشته باشند افزود: کشور عراق در شرایط خاصی قرار دارد و برای سازندگی نیاز به کمک جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد:  مردم این کشوربه همه چیز نیاز دارند که تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی اگر از بازار تشنه عراق بهره کافی را نبرند  به طور قطع رقبا از کشورهای دیگر همچون چین و ترکیه از ما پیش خواهند گرفت.

سرکنسولگری ایران در بصره در ادامه با اشاره به حجم تردد زوار ایرانی و عراقی افزود: در طول یک سال گذشته 230 هزار ویزا برای زائران عراقی ویزا صادر شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به بیش از 300 هزار برسد.

مختص‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر روزانه نزدیک به 4 هزار ویزا برای سفر زائران عراقی به ایران صادر می‌شود.

مختص آبادی تصریح کرد: استان‌های جنوبی عراق و به ویژه بصره از امنیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیشترین فعالیت اقتصادی کشور عراق در استان بصره شکل می‌گیرد، یادآور شد: بصره در تلاش است تا در مجلس شورای عراق قانونی مصوب شود تا بدان ترتیب بصره به عنوان پایتخت اقتصادی عراق تعیین شود.

سرکنسولگری ایران در بصره ادامه داد: هرچند که در زمان حاضر نیز بصره بالفعل پایتخت اقتصادی عراق هست اما در صورت مصوب شدن از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار می شود./ع
برچسب ها: صدور ، ویزا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.