مسئول بسیج اساتید استان لرستان گفت: تحقق دانشگاه اسلامی مقدمه ای برای ایجاد تمدن اسلامی در منطقه و در سطح جهان است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، حمید رضا زهره ای درآستانه برگزاری این اجلاس در مشهد، تحقق دانشگاه اسلامی را مطالبه مهم مقام معظم رهبری از مسئولین نظام و اساتید کشور دانست.

وی بیان داشت: وظیفه اساتید بسیجی، تربیت افراد متخصص و متعهد در عرصه های مختلف اجتماع است و از این طریق می توانند دین خود را به نظام اسلامی ایفا نمایند.

مدیر گزینش و صلاحیت عمومی هیئت جذب دانشگاه آزاد لرستان با بیان اینکه بسیج اساتید بسترساز اسلامی شدن دانشگاه ها هستند، تصریح کرد: طی سال های گذشته بسیج اساتید با برگزاری نشست های بصیرتی، فرهنگی، کارگاه های آشنایی با مسائل روز دنیا و جنگ نرم، ارتباط با دیگر اساتید در حلقه های صالحین و علمی توانسته در زمینه اسلامی شدن دانشگاه ها ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اساتید بسیجی کشور می توانند برای فراهم کردن متون به روز مورد نیاز دانشگاه ها پیش قدم باشند، ابراز داشت: در حال حاضر دانشگاه ها در حیطه علوم انسانی نیازمند تحول بنیادین است که این امر با نگرشی نو به دستاوردهای علمی در زمینه معارف و آموزه های دینی و استخراج منابع علمی از آموزه های اسلامی تحقق پذیر خواهدبود.

زهره ای داشتن برنامه ای مدون در زمینه علوم انسانی براساس شاخص های انقلاب و اسلام را از مواردی دانست که می تواند در پویایی بسیج اساتید کشور تاثیرگذار باشد و افزود: تقویت حلقه های علمی که زمینه ایجاد تعامل مثبت بین اساتید بسیجی و مجموعه دانشگاهیان است، باید تقویت شود.

وی مدیریت خلاق و کارآمد اسلامی را از دیگر موارد پویایی بسیج اساتید کشور دانست و ادامه داد: افرادی باید متولیان دانشگاه ها باشند که با معتقد به تفکرات اسلامی انقلابی بوده و ارزش ها و اصول بنیادین نظام را در پیشبرد دانشگاه ها لحاظ کنند.

مدیر گزینش و مسئول صلاحیت عمومی هیئت جذب دانشگاه آزاد لرستان با بیان اینکه تعامل اساتید و استفاده از تجارب یکدیگر از دستاوردهای برگزاری همایش بسیج اساتید است، گفت: بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد گذشته اساتید و داشتن نگاهی نو به آینده با توجه به شرایط روز مواردی است که باید در همایش بسیج اساتید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث حماسه سیاسی با اقتدار و حفظ اصول نظام به خوبی برگزار شد، افزود: بخش دوم مطالبه مقام معظم رهبری طی مدت باقی مانده از سال باید از سوی آحاد مردم جامعه عملیاتی شود.

این استاد بسیجی رسیدگی به اقتصاد جامعه را خواسته مقام معظم رهبری در طی سال های اخیر دانست و اظهار داشت: حماسه اقتصادی با همت دولتمردان و اساتید در عرصه علمی، با نگاه به خودکفایی در داشته ها، محقق خواهد شد.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار