رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح ملی دادرس در 2 هزار و 658 مدرسه مقطع راهنمایی سراسر کشور و آموزش بیش از 380 هزار دانش آموز خبر داد.

محمد جعفریان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: همچنین چهار هزار و 643 مربی در سراسر کشور آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به اتمام مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده بیان داشت: مرحله استانی این المپیاد تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان در تمامی استان های کشور اجرا و تیم های برتر هر استان به مرحله ی کشوری مسابقات راه یافتند.

رئیس سازمان جوانان از برگزاری مرحله کشوری مسابقات المپیاد آماده در شهریور ماه امسال خبر داد و افزود: المپیاد آماده دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی از یکم تا ششم شهریور ماه و دانش آموزان دختر نیز از ششم تا دهم شهریورماه در اردوگاه مهر انزلی برگزار می شود.

وی در خصوص مرحله کشوری المپیاد آماده تصریح کرد: پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان، بانداژ و آتل بندی، چادر زنی و اطفاء حریق را از آیتم های مرحله کشوری المپیاد آماده عنوان کرد.

جعفریان بیان این که علاوه بر آیتم های یاد شده هر تیم می تواند دو آیتم ابتکاری نیز انجام دهد اظهار داشت: هر آیتم 100 امتیاز دارد که در مجموع یک هزار امتیاز می شود و در هر تیم یک نفر به عنوان فرمانده دو نفر به عنوان تیم حمل مصدوم، سه نفر به عنوان تیم حمایت حیاتی پایه، دو نفر به عنوان تیم پانسمان بانداژ و آتل بندی، دو نفر به عنوان تیم حراست و امنیت و چهار نفر نیز به عنوان تیم اسکان فعالیت دارند.

وی افزود: به تیم های آماده برتر مدال، تندیس و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: مسابقات المپیاد آماده جایگزین مسابقات مهرپویان دانش آموزی شده است و در مسابقات امسال از تیم برتر اخلاق نیز تقدیر و تجلیل خواهد شد

وی با بیان این که این طرح در راستای افزایش ایمنی مدارس کشور اجرا می شود خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های امدادی به معلمان در مواجه به حوادث از دیگر اهداف این طرح است چرا که در سال های گذشته شاهد وقوع زمین لرزه های مختلف و آسیب دیدن دانش آموزان و معلمان بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار