این کارشناس سیاست خارجی گفت: مبارك نسبت به سي سال حكومت گذشته خود، بیشتر طرفداران و حاميان خود را از دست داده و مردم باتوجه به اقدامات دیکتاتوری سالیان گذشته مبارك هيچ گونه اعتمادي به سپردن قدرت به دست وي ندارد.

" حسين هاني‌زاده "در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با خبر آزادي حسني مبارك و تبرئه وي از پرونده فساد مالي گفت: با توجه به اين كه حسني مبارك از پرونده فساد مالي تبرئه و حكم آزاديش اعلام شده، اما كماكان موضوع كشتار متحصنين ميدان التحرير ناتمام باقي مانده است.  
 
وي گفت: از یک سو آزادی مبارک و از سوي ديگر به زندان انداختن رهبران اخوان در مصر اين شائبه را ايجاد مي‌کند که حاكميت قبلي دوباره کشور را به دست گرفته، اما اين نکته را باید در نظر گرفت حسني مبارك از نظر ملت و به لحاظ سياسي مرده و بازگشتي براي وي متصور نيستند.  
 
هاني‌زاده در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال حمايت ارتش از حسني مبارك براي رسيدن به قدرت افزود: احتمال بازگشت وي به صحنه قدرت به دلایل بسیاری وجود ندارد؛ اول به دليل سن بالا و وضعيت جسمي، دوم اینکه مبارك ديگر وجهه لازم در ميان مردم براي رسيدن به قدرت را ندارد.  
 
اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد: به هر حال امروز، وضعيت فراهم شده طوریست كه سكولارها و عوامل رژيم سابق در رده‌هاي دومي و سومي حكومت دیکتاتوری سابق به تدريج حاكميت را در دست گرفته‌اند.
 
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر افت و خيزهاي بسيار بعد از سرنگوني حكومت "حسني مبارك" و احتمال همسويي مردم با وي پس از آزادي، خاطر تأکبد كرد: مبارك نسبت به 30 سال حكومت گذشته خود، بیشتر طرفداران و حاميان خود را از دست داده و مردم باتوجه به اقدامات دیکتاتوری سالیان گذشته مبارك هيچ گونه اعتمادي به سپردن قدرت به دست وي ندارد.
 
هاني‌زاده در پايان خاطر نشان كرد: شايان ذكر است مصر امروز به همان سمت و سوي رژيم سابق در حال حركت است و همان افرادي كه در گذشته جزيي از قدرتمندان بزرگ بودند امروز سعي بر آن دارند كشور را به همان حالت سابق بازگردانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار