نشست هيات عمومي اصراري ديوان عالي كشور صبح امروز به رياست حضرت آيت‌الله محسني گركاني و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي و تشريفات ديوان عالي كشور  در ابتداي اين جلسه رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به حديث شريف نبوي نعمتان مجهولتان الصحه والامان بيان داشت: دو نعمت ناشناخته در جامعه وجود دارد و آن دو، سلامتي و امنيت است.

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه افزود : اگر در جامعه‌اي سه ركن بهداشت و سلامت جامعه، امنيت عمومي و سالم سازي اقتصاد و معيشت مردم سامان پذيرد آن جامعه پويايي لازم را پيدا خواهد کرد و به سمت تعالي و كمال حركت خواهد كرد و با وجود اين سه چيز در اجتماع ، نشاط روحي و معنوي در جامعه شهري و روستايي فراگير مي‌شود.

وي افزود: در حديثي كه قبلاً به آن اشاره شده از رسول گرامي اسلام، دو نعمت ناشناخته در ميان مردم ، سلامتي و امنيت است و در روايتي ديگر نيز آمده كادالفقر ان يكون كفرا جامعه‌اي كه با فقر و اقتصاد بيمار روزگار سپري كند، سرانجام از كفر و فساد و تبعيض سر در مي‌آورد و اخلاق و معنويت به فراموشي سپرده مي‌شود و اعتماد عمومي خدشه‌دار مي‌شود.

رئيس ديوان عالي کشور در ادامه افزود : وظيفه دولت تدبير و اميد اسلامي اين است كه با تلاش هر چه بيشتر مشكلات اجتماعي،‌ فرهنگي ،‌اقتصادي و سياسي كشور را با هم آهنگي وزراء تازه نفس و با تجربه كه با آراء بالا انتخاب شده اند برطرف سازد .

آيت الله محسني گركاني خاطر نشان كرد: وزراء با عدالت و ايثار در راه خدمت بي منت گام بردارند و هر يك از وزراء محترم با انگيزه معنوي و اخلاق نبوي نيازهاي اوليه مردم را در اولويت كاري خود قرار دهند.

رئيس ديوان عالي كشور بيان داشت: هنگامي كه مسلمانان پس از گذشت 25 سال از ارتحال ملكوتي پيامبر اعظم (ص) عموماً از حضرت اميرالمومنين (ع)تقاضاي قبول خلافت و پذيـرش راي بـه زمـامداري آن حضرت را نمـودند آن حضرت در پاسخ فرموده اند : ما در زماني بـه كاري اقدام مي‌نمائيم كه دلها و انديشه ها و فرهنگ اسلام رنگ باخته و استوار نمانده است به مشكلاتي برخواهيم خورد كه برطرف ساختن آن مشكلات كار آساني نيست بنابراين وزير و مشاور بودن من براي شما بهتر از آن است كه  امير و زمامدار باشم.

آيت الله محسني گركاني در بخش ديگري از سخنانشان بيان داشت: يكي از وزراء نامدار ايران، صاحب بن‌عباد است كه وزيري عادل و دانشمند و اديبي فرزانه بود و خدمات زيادي به كشور ايران و مذهب تشيع كرد و پست وزارت را با عدالت اداره مي كرد . زمانيكه از او سوال شد زير بناي وزارت شما چيست در پاسخ بيان داشت: لوشق عن قلبي يري وسطه سطران قد خطّا بلا كاتبُ العدل و التوحيد في جانب و حب اهل البيت عن جانب اگر قلب من شكافته شود در وسط آن دو سطر ديده مي شود بدون آنكه نوشته شده باشد ، عدالت و خداشناسي يك طرف و محبت خاندان پيامبر اعظم در طرف ديگر.

رئيس ديوان عالي كشور افزود: دوران وزارت صاحب بن عباد 19 سال طول كشيد و كمتر وزيري در تاريخ بوده كه محبوبيت مردمي و اقبال عمومي به ميزان او داشته باشد تا آنجا كه پس از فوتش در تشييع او از شيعه و سني و علما و دانشمندان و امراء و همه اقشار جامعه شركت كردند .

ايشان در پايان ابراز اميدواري كرد كه انديشه عدالت درقضاوت در دستگاه قضاء به فرهنگ عمومي تبديل شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار