شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت محلی درباره گزارش برخی کشورهای عضو مبنی بر کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه، جلسه ای غیرعلنی تشکیل می دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"ادواردو دل بویی"، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد با بیان این مطلب افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد از گزارشی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در اطراف دمشق شوکه شده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: هیات بازرسان شیمیایی سازمان ملل متحد که به تازگی وارد سوریه شده اند، در حال اجرای مراحل بررسی های تخصصی خود هستند ولی زمان دقیق اعلام نتایج آن معلوم نیست.

"آکه سیلسروم"، رئیس گروه بازرسان شیمیایی سازمان ملل متحد در سوریه به همراه متخصصان این سازمان اوائل هفته جاری و پس از توافق دمشق و سازمان ملل وارد سوریه شده اند.

معاون سخنگوی سازمان ملل همچنین به دیدارهای جفری فیلتمن، معاون سیاسی بان کی مون در مصر اشاره کرد و گفت: فیلمن در قاهره با نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر و همچنین نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کرده است.

وی افزود: معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با وزیر امور خارجه مصر، آخرین تحولات و نظرات مقامات این کشور را دریافت و دیدگاه بان کی مون را به آنها انتقال می دهد.
به گفته معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درگیری مرزی یمن و عربستان، اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین و بحران سوریه سه محور گفتگوهای معاون سیاسی بان کی مون با دبیرکل اتحادیه عرب بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار