گیلاس و توت فرنگی شیرین یا ترش، در درمان نقرس بسیار مهم است. شما در حدود 10 تا 25 عدد گیلاس یا توت فرنگی در روز مصرف کنید. این میوه ها اگر تازه باشند بهتر است، ولی کنسرو شده هم ایرادی ندارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،نقرس یک بیماری التهابی مفصلی بسیار شایع است که در اثر افزایش اسید اوریک خون ایجاد می شود. شیوع این بیماری در دهه های اخیر رو به افزایش است. حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می شوند. زنان قبل از یائسگی، جزو گروه درگیر با نقرس هستند.

تحقیقات نشان می دهند که مصرف نوشیدنی های قنددار مانند آبمیوه های صنعتی موجب افزایش احتمال ابتلا به نقرس به ویژه در میان زنان می شود، اگرچه در شرایط طبیعی معمولا احتمال ابتلای زنان به این بیماری نسبتا کم است.

مصرف نوشیدنی های قنددار سطح اسید اوریک خون را بالا برده و در نتیجه خطر ابتلا به نقرس را افزایش می دهد.

محققان توصیه می کنند که برای پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله نقرس مصرف نوشیدنی های قنددار را به حداقل برسانید.

از علائم این بیماری می توان به ورم، قرمزی و درد شدید مفصل شست پاست؛ البته ممکن است این بیماری با ورم و درد مفاصل دیگر مثل مچ پا یا زانو هم خود را نشان دهد ولی حالت اول بسیار شایع تر استدر افراد دچار نقرس رسوب بلورهای اسیداوریک در بافت های دیگر بدن مثل زیر پوست بخصوص پوست آرنج و مچ دست به صورت برجستگی دیده می شود که می تواند باعث التهاب بورس مفاصل و درد شود. این برجستگی های زگیل مانند می توانند در لاله گوش هم دیده شوند که علامت خاص نقرس است.

به افرادی که به این بیماری مبتلا هستند این توصیه ها را جدی بگیرند: آب زیادی بنوشند( روزی 2 تا 3 لیتر). حتماً 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشند، زیرا این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.

- وزن خود را ایده آل و ثابت نگه دارند.

- اگر اضافه وزن دارند، وزن خود را کم کنند، اما برای کاهش سریع وزن نباید گرسنه بمانند یا کم خواری کنند،، زیرا کاهش سریع وزن، باعث افزایش اسید اوریک و به دنبال آن بدتر شدن نقرس می گردد. حداکثر کاهش وزن مجاز 500 گرم در هفته می باشد.

- از خوردن غذاهای پورین دار اجتناب کنند.

- از ریختن روغن زیاد در غذا جدا خودداری کنند.

البته نگران نباشید این بیماری با رعایت رژیم غذایی هم قابل پیشگیر و هم قابل درمان است،

گیلاس و توت فرنگی شیرین یا ترش، در درمان نقرس بسیار مهم است. شما در حدود 10 تا 25 عدد گیلاس یا توت فرنگی در روز مصرف کنید. این میوه ها اگر تازه باشند بهتر است، ولی کنسرو شده هم ایرادی ندارد.

آب هویج همراه با خیار و چغندر، بهترین درمان کننده نقرس می باشد. روزانه 500 میلی لیتر آب سبزیجات (آب چغندر و آب خیار هر کدام 100 میلی لیتر و آب هویج 300 میلی لیتر) بنوشید.

آب لوبیا را بگیرید و هر روز 150 میلی لیتر از آن را بنوشید.

سیب به عنوان یکی از بهترین درمان کننده های نقرس شناخته شده است. سیب دارای اسید مالیک می باشد که باعث خنثی کردن اثر اسید اوریک می گردد. پیشنهاد شده که بعد از هر وعده غذا، 1 عدد سیب مصرف شود.

مصرف موز 3 تا 4 عدد در روز برای درمان نقرس پیشنهاد شده است.

ویتامین C به عنوان درمانی برای مفصل دردناک شناخته شده است. نصف لیمو ترش را در 1 لیوان آب بریزید و 3 بار در هفته میل کنید.

3 تا 4 عدد میوه در روز مصرف کنید.

میوه و سبزیجات و دانه ها و یا جوانه ها برای درمان نقرس بسیار مفید می باشد.

دو بار در روز پای خود را در آب و نمک بگذارید. برای این کار 250 تا 500 میلی گرم نمک را در آب داغ حل کنید.

درمان با هوای تازه، ورزش کردن و کم کردن استرس دردرمان بیماری نقرس بسیار مفید است./ب

برچسب ها: درمان ، بیماری ، نقرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نخود آش
۱۶:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
حسین سهرابی
۲۰:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشا در مورد درمان نقرس من را راهنمایی کنید.