پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ششمین بار موفق به کسب عنوان مرکز پژوهش برتر از میان 400 مرکز پژوهش دیگر شد.

 به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، لاریجانی رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران از موفقیت  کسب عنوان برتر پژوهشکده غدد و متابولیسم این دانشگاه برای ششمین با از میان 400 مرکز تحقیقاتی خبر داد و افزود: این پژوهشگاه با تلاش 2 برابری نسبت به سایر مراکز تحقیقاتی مهمترین مسائل  را به منظور انجام فعالیت های پژوهشی رصد می کند.


وی در ادامه اذعان داشت: براساس تحقیقات  این پژوهشگاه  ابتلا به چاقی از جمله مشکلات مهم کشور  است که در حوزه ابتلا به بیماری های غیر واگیر  با آن مواجه هستیم و حل این مشکل نیازمند  توجه بیشتر  در زمینه پیشگیری خواهد بود.

 لاریجانی با اشاره به بحران شیوع چاقی در جهانی تصریح کرد: هم اکنون در کشورهای خارومیانه همچون قطر حدود 35  درصد، در کویت 36 درصد به چاقی  مبتلا بوده  در کشور امارات 20 درصد از جمعیت به دلیل ابتلا به چاقی به دیابت مبتلا هستند و ایران نیز از رتبه 66 ابتلا به چاقی در جهان برخوردار است.

 وی با بیان اینکه برای رفع معضل ابتلا به چاقی باید متناسب با وضعیت  اقلیمی برنامه ریزی شود یاد آور شد:  ژنتیک، تماس با افراد چاق از جمله عوامل ایجاد کننده  چاقی در افراد است که زمینه را برای ابتلا به دیابت، استرس و انواع سرطان های فراهم می سازد.

 لاریجانی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری در زمینه تغییر شیوه زندگی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به چاقی است، خاطر نشان کرد: ابتلا  به بیماری های ناشی از چاقی بار اقتصادی فراوانی را برای کشور به همراه داشته کما اینکه 3 درصد از هزینه های درمانی  سرطان و 8 درصد  به درمان بیماری های ناشی از ابتلا به دیابت اختصاص می یابد بنابراین برای رفع شیوع چاقی به عنوان مهم ترین چالش حوزه سلامت باید  با سیاستگذاری صحیح روش مدیریت در این حوزه را سامان بخشید./ع2

برچسب ها: پژوهش ، غدد ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.