توليد مجموعه "ستاره حيات" با مشكلاتي از جمله كمبود بودجه و همراهي نكردن برخي نهادها همراه بود.

"جواد ارشاد" كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح اوليه مجموعه "ستاره حيات" گفت: طرح اوليه توسط "فريبا توكلي"، تهيه كننده اين اثر به وزارت بهداشت پيشنهاد شد كه پس از موافقت آنها با طرح اوليه، طرح‌هاي زيادي از سوي نويسنده و مركز فوريت‌هاي پزشكي ارائه شد و پس از تحويل طرح نهايي، شبكه سه سيما آن را تأييد كرد.


وي در خصوص سختي و دشواري‌هاي ساخت اين اثر اظهار داشت: جنس اين نوع كارها برخلاف كارهاي آپارتماني، دشواري‌هاي زيادي در حين توليد دارد، مهم‌ترين مشكل در ساخت اين مجموعه نابساماني وضعيت هزينه‌ها بود چرا كه ما مجبور بوديم با سرعت زياد، دقت و بودجه پايين كار را به سرانجام برسانيم.


وي در اين باره تصريح كرد: از جمله مشكلات در توليد اين اثر سرماي زمستان و همچنين جابه‌جايي گروه 60 نفره در لوكيشن‌هاي مختلف بود چرا كه امكان خطر براي بازيگران در صحنه زياد بود اما با آموزش كوتاهي كه بازيگران قبل از شروع فيلمبردراي ديده بودند و همچنين هشدارهاي من، خوشبختانه حادثه‌اي در حين تصويربرداري پيش نيامد.

وي در خصوص انتخاب بازيگران عنوان كرد: انتخاب بازيگران با يك كارشناس دقيق انجام شد اما بازيگر نقش "ميلاني" از همان ابتداي طرح اوليه "حسين محجوب" بود.

"ارشاأگ در خصوص بازخورد اين سريال در ميان مردم اظهار داشت: تصورم بر اين است كه مردم با اين سريال خوب ارتباط برقرار كردند زيرا سريال فضاي آموزشي و درام دارد موردپسند ذائقه مردم است زيرا سريال مشكلات خود آنها را مطرح و بنابراين مخاطب يك تجربه نو و از جنس خود را مشاهده مي‌كند.


وي بيان كرد: كار با گروه بسيار خوب بود و همه زحمت زيادي كشيدند هر چند بداخلاقي‌هايي هم وجود داشت اما بايد مدير تصويربرداري، تدوين گر بسيار خوب گروه، كار به خوبي پيش رفت.

"ارشاد" ادامه داد: "حسين محجوب" بسيار فرد سخت‌گيري است و قبل از اينكه جلوي دوربين برود درباره ديالوگ‌هايش ساعت‌ها با يكديگر به بحث مي‌پرداختيم و در واقع يك هماهنگي خوبي ميان عوامل اصلي وجود داشت.


"ارشاد" اظهار داشت: من مويي در عرصه فيلمسازي سفيد كردم و بيشتر از تلويزيون خود را كارگردان سينما مي‌دانم اما احساس مي‌كنم در اين دوره و زمانه ما نسل جوان فرهيخته و تشنه مطلب زياد داريم و براي برآورده كردن نيازهايشان و همچنين دوري آنها از رفتن به سمت ماهواره‌ها بايد برنامه‌هاي متنوعي در اختيارشان قرار دهيم.

وي افزود: ما توانايي پخش فيلم‌ها و سريال‌هاي خوب و متنوعي داريم هر چند اقتصاد سينما و تلويزيون ما ضعيف است ولي همين سريال "ستاره حيات" با نصف هزينه‌ي يك فيلم‌سينمايي ساخته شده است.


وي در ادامه تصريح كرد: هنگام ساخت اين سريال از سوي بيمارستان تحت فشار بوديم بايد اين فرهنگ در كشور ما جا بيفتد و از كارگردانان و سينماگران حمايت‌ شود ساخت يك اثر همكاري از سمت نهادهاي مختلف را مي‌طلبد.

اين كارگردان خاطر نشان كرد: در راه ساخت يك اثر مشكلات زيادي وجود دارد و اگر عشق و انگيزه ما سينماگران براي خدمت نباشد اين حرفه، كار كشنده‌اي است و صدمات زيادي به ما وارد مي‌كند به همين دليل اكثر بچه‌هاي سينما در سني كه بايد بازده خوبي داشته باشند دچار مشكل مي‌شوند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.