حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

نگاه معصوم "طناز طباطبايي" او را به "هيس..." كشاند

انتخاب "طناز طباطبايي" براي فيلم "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" بدليل نگاه معصوم و نوع چشمان و پلك‌هايش بود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه سينمايي "هفت" با حضور "پوران درخشنده" درباره فيلم‌سينمايي "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" به گفتگو پرداخت. 

"پوران درخشنده" كارگردان فيلم‌سينمايي "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" در خصوص اين اثر و فروش آن گفت: حمايت مردم از اين فيلم براي من خيلي خوشحال‌كننده است چرا كه فيلم براي خود آنها ساخته شده و پيام براي آنهاست. 

وي افزود: در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر قلبم مي‌تپيد براي اينكه موضوع انتخابي‌ام چه عكس‌العمل و بازتابي را خواهد داشت و خوشبختانه در سكوت سالن،‌ سكوت هيس شكسته شد. 

"درخشنده" ادامه داد: "عزت الله ضرغامي" چند تيزر رايگان در اختيار ما قرار دادند و وي هميشه براي فيلم‌هاي فرهنگي شرايط را فراهم مي‌كند. 

وي تصريح كرد: شهرداري براي تبليغات، هيچ كمكي به اين فيلم نكرد در حاليكه بين فيلم‌ها نبايد فرق گذاشته شود چرا كه فيلم براي سينماي ايران است اما هيچ فضايي در اختيار سينما قرار نمي‌گيرد. 

وي اظهار داشت: بحث تبليغات محيطي بايد مديريت شود شهرداري بايد فضاهايي را به صورت رايگان در اختيار سينماگران قرار دهد چرا كه كار فرهنگي نيازمند همكاري همه‌ي مسئولان است. 

"درخشنده" در خصوص انتخاب سوژه‌ي اين اثر عنوان كرد: سوژه اين فيلم حساس، ملتهب و روي لبه تيغ بود به طور معمول من بدنبال سوژه نمي‌روم بلكه سوژه مرا پيدا مي‌كند و بعد از آن من به دنبال آن مي‌روم. 

وي افزود: احساس مسئوليت،‌ ضرورت و تكليف من را وادار به ساخت اين سوژه و فيلم كرد،‌ من به خاطر شهرت، محبوبيت و پول به سينما نيامده‌ام بلكه دغدغه‌ من را به سينما كشاند. 

"درخشنده" تصريح كرد: دغدغه‌ي من، مردم و مسايل جامعه‌ام بود چرا كه من با مردم و درون آنها زندگي مي‌كنم و به عنوان يك فيلمساز از رنج آنها ملتهب نشوم. 

از اولين اثرم تا به الان محور كار من خانواده است و در "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" در درجه اول خانواده و سپس آموزش و پرورش مدنظرم بود چرا كه مدرسه تنها آموزش نيست بلكه پرورش هم در آن اهميت دارد و معلم بايد براي دانش‌آموز خود وقت بگذارد و نبايد نسبت به آنها بي‌تفاوت باشد. 

وي در خصوص بازي "بابك حميديان" عنوان كرد: انتخاب اين نقش يكي از سخت‌ترين مراحل كار بود،‌ من از همان ابتدا نگاهم روي "بابك حميديان" بود چون او هنرمند خلاقي است و يك نوع انرژي را با خود به سر صحنه مي‌آورد كه تو را مجبور به صرف همين مقدار انرژي براي كار مي‌كند. 

وي ادامه داد: از بازي "بابك" در سينما هميشه لذت بردم چون يك بازيگر چقدر بايد خلاقيت داشته باشد كه در لحظه بازي‌هاي زيرپوستي، ظريف و حساس را به نمايش بگذارد. 

وي در خصوص انتخاب "طناز طباطبايي" اظهار داشت: من براي اين نقش قصد داشتم از يك نابازيگر استفاده كنم چون مخاطب هيچ ذهنيتي از او نداشته باشد و معصوميت دختر را با تمام وجود حس كند ولي چون زمان زيادي نداشتم پس از گرفتن تست 700 دختر، تصميم گرفتم بدليل حساس بودن نقش، به دنبال معصوميت در سينما بگردم و "طباطبايي" را بدليل نگاه معصوم و نوع چشم‌ها و پلك‌هايش انتخاب كردم كه به نظرم زيباترين بازي خود را در سينما ارائه داد. 

"درخشنده" در خصوص نظر منتقدان درباره اين اثر عنوان كرد: ما منتقد خوب ندايم اما نظرات منتقدان خوب را كاملا مي‌پذيرم. 

وي در پايان در خصوص قضاوت داوران بيان كرد: من در جشنواره سي و يكم هم گفتم كه چطور ممكن است مردم چيزي را ببينند اما داوران آن را نبينند زماني كه يك معضل اجتماعي در جامعه شكل گرفته نبايد سكوت كرده و نسبت به آن بي‌تفاوت باشيم وظيفه‌ي سينماگر اين است كه به محيط اطراف خود توجه كند. 

وي در پايان خاطر نشان كرد: اميدوارم سينماي ايران به يك وحدت برسد و همه براساس همدلي به سمت مردم گام برداريم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار