رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی از آغاز طلاکاری سه ایوان ساخته‌شده با مشارکت خراسانی‌ها در شهر کاظمین خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، جعفر دهنوي در چهارمين همايش ستادهاي شهرستاني بازسازي عتبات عالیات خراسان رضوي اظهار کرد: با پایان‌یافتن پروژه سنگ‌كاري و نصب سنگ‌هاي كف و بدنه سه ايوان باب‌القبله‌، باب‌القريش و باب‌المراد در حرم‌هاي مطهر امام‌جواد(ع) و امام موسي‌بن‌جعفر(ع) کار طلاکاری این سه ایوان طلا آغاز شد.وی با بیان اینکه کار ساخت این پروژه در قالب سه ایوان پس از گذشت بیش از چهار ماه به پایان رسید، عنوان کرد: این پروژه با مشارکت شهروندان استان و با پیمانکاری خراسان رضوی در شهر کاظمین کشور عراق انجام ساخته شد.

وي با بیان اینکه طلای مورد نیاز برای طلاکاری سه ایوان باب‌القبله، باب‌القريش و باب‌المراد از سوی تولیت‌ حرمین مطهر امامین جوادین(ع) تامین خواهد شد، افزود: هزينه و اجرت ساخت هریک از 16هزار خشت موردنیاز نیز 300هزار تومان برآورد شده است كه از طريق جمع‌آوري كمك‌ها و مشاركت مردمي در استان تامين می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در مدت دو سال عملیاتی می‌شود، ادامه داد: برآوردهای صورت‌گرفته حاکی از آن است که در مجموع اجرای کامل این پروژه نیازمند 44هزار میلیون ریال اعتبار است.

وي در پایان خاطرنشان کرد: كمك‌هاي مردم استان براي ساخت هر خشت با واگذاري لوح افتخار به خيران و مشاركت‌كنندگان در طرح ماندگار مي‌شود؛ ضمن آنكه هر لوح به نام فردي كه هزينه آن را اهدا كرده ساخته می‌شود و شماره پشت لوح به نام وي خواهد بود./س

 

برچسب ها: ایوان ، حرمین ، کاظمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.